مدیرعامل هلال احمر خراسان‌رضوی گفت: از ۲۵ اسفند سال‌جاری «طرح ملی خدمات نوروزی امداد و نجات» در سراسر کشور اجرا خواهد شد.

شمارش معکوس آغاز طرح ملی خدمات نوروزی امداد و نجات/ آماده باش ۱۰۹ پایگاه امداد و نجات خراسان رضوی در نوروز ۹۸به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مجتبی احمدی مدیرعامل هلال احمر خراسان‌رضوی ظهر امروز در نشست‌خبری جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: جمعیت هلال احمر در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی، برای ارائه خدمات امداد، نجات و خدمات اجتماعی جهت تسکین آلام آسیب دیدگان از ۲۵ اسفند «طرح ملی خدمات نوروزی» را در سراسر کشور ایجاد می‌کند.

وی با اشاره به اهداف سازمان امداد و نجات هلال احمر خراسان رضوی تصریح کرد: ۱۰۹ پایگاه امداد و نجات در مسیر‌های پرتردد خراسان رضوی تا ۱۷ فروردین در خدمت مجاوران و زائران خواهند بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: همچنین ارتقا سطح آگاهی مردم و ترویج پیشگیری با استفاده از فناوری‌های نوین در جهت کاهش خطرات سفر از دیگر اهداف سازمان امداد و نجات است.

احمدی در ادامه با اشاره به دیگر اهداف سازمان جمعیت هلال احمر خراسان‌رضوی افزود: ترویج فرهنگ بشر دوستی، کمک به خانواده‌های سالمندان، افزایش اثر‌بخشی فعالیت داوطلبان و افزایش سرمایه اجتماعی جمعیت برای گسترش خدمات عام المنفعه در ایام نوروز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: ۸۰۷ نفر عضو سازمان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی در ایام نوروز در طرح ایمنی و سلامت به ارائه خدمات مشغول خواهند بود.

مدیرعامل هلال احمر خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به رویکرد ایمنی و کاهش تلفات ترافیکی از سوی هلال احمر خراسان رضوی، گفت: در یک ماه اخیر مدرن‌ترین خودرو‌های امداد و نجات به ارزش شش میلیارد تومان دریافت شده است که از آن برای طرح نوروزی استفاده خواهد شد.

احمدی افزود: همچنین ۴۶ دستگاه اتوبوس و آمبولانس و یک فروند بالگرد در طرح نوروزی خدمت رسانی خواهند کرد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد پایگاه‌های ایمنی و سلامت در طرح سازمان جوانان خراسان رضوی در ورودی شهر‌ها اظهار داشت: به مدت ۱۹ روز خیمه‌های نمادین با استفاده از ظرفیت روحانیون و با همکاری حوزه علمیه خراسان رضوی در این ایام پاسخگو شهروندان خواهند بود.

مدیرعامل هلال احمر خراسان‌رضوی گفت: در روز‌های ۱۲ و ۱۳ فروردین که افزایش چشمگیر سفر‌های درون شهری راخواهیم داشت، سامانه‌های امدادی و بشر دوستانه ایجاد خواهد شد و ۲۰ هزار نفر از اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر در ۱۲۲۶ پایگاه سیار حضور خواهند داشت.

احمدی با اشاره به فرهنگ‌سازی مناسب برای بهبود رفتار‌های ترافیکی شهروندان افزود: تشویق رانندگان به مطالعه و همچنین "پویش ملی بهرفت" برای ارتقا سطح آگاهی رانندگان در ایام نوروز اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه‌های جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برای چهارشنبه آخر سال و کاهش تلفات ناشی از این مراسم سنتی تصریح کرد: تمام تیم‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به عنوان نیرو‌های خط دو و پشتیبان در خدمت مردم خواهند بود.

انتهای پیام//آ. ف


آمادگی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی برای استقبال از نوروز ۹۸

برچسب ها: هلال احمر ، نوروز 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.