پیرهادی:

کمپین امر به معروف مسئولان از ضرورت‌های حال حاضر کشور است

دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت گفت: ایجاد سازوکار‌های مردمی نقد مسئولان فرصت سواستفاده دشمنان را از آنان می‌گیرد.

کمپین امر به معروف مسئولان از ضرورت‌های حال حاضر کشور استمحسن پیرهادی، دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت و عضو سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از پیوستن به کمپین  امر به معروف و نهی از منکر مسئولین گفت: امربه معروف و نهی از منکر از مهمترین احکام اسلامی است و ما به عنوان بخشی از جامعه اسلامی وظیفه داریم تا این حکم الهی را در جامعه پیاده کنیم.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم در ساختار قدرت جمهوری اسلامی به بخش اصلی و جدایی ناپذیر حاکمیت تبدیل شده اند. مردمی که پیروزمندانه نهال انقلاب را در مقابل توطئه‌ها و خباثت‌های داخلی و خارجی صیانت کردند و بر عهد خود با امام خود پایبند بودند؛ حال وظیفه مسئولان است تا صادقانه و خالصانه به چنین مردمی خدمت کنند.

دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت افزود: مردم ایران به خوبی نظاره گر رفتار مسئولان و مقامات هستند. هرچند ممکن است در زمان انتخابات جریان‌های سیاسی با دوقطبی سازی و ذهنیت سازی کاذب سعی در ایجاد انحراف در قدرت ادارک عمومی داشته باشند، ولی در نهایت آنچه قابل ارزیابی و نظارت مردم قرار می‌گیرد، دستاورد‌ها و خدماتی است که مسئولان به عنوان عملکرد از خود بر جای می‌گذارند؛ بنابراین نمی‌توان برای همیشه با بازی‌های سیاسی افکار عمومی را منحرف ساخت و در نهایت قاضی اصلی یعنی مردم به خوبی مسئولان را قضاوت می‌کنند.

پیرهادی در ادامه خاطرنشان کرد: با وجود دستگاه‌ها و نهاد‌های نظارتی و قضایی، هیچ کدام از مسئولان و مقامات از خطا مصون نیستند و بنابراین نیازمند همراهی و نظارت مردم، کارشناسان و نخبگان سیاسی جامعه هستند. به طور کلی یکی از کارویژه‌های احزاب و تشکل‌های سیاسی موضوع سنجش و ارشاد مسئولان در قالب راهکار‌ها است. در حال حاضر کشور ایران در موضوعاتی، چون اقتصاد، معیشت، سیاست خارجی و ... با مشکلاتی روبه رو است و ما وظیفه داریم تا نسبت به این چالش‌ها حساس باشیم و راهکار ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه ایجاد کمپینی برای امر به معروف مسئولان از ضرورت‌های حال حاضر کشور است گفت: احزاب و تشکل‌های سیاسی می‌توانند مطالبات مردمی را کانالیزه کرده و به گوش مسئولان برسانند. در این میان وجود رسانه‌های جمعی و شبکه‌های اجتماعی جدید باعث شده تا به سرعت اخبار و تحولات نشر پیدا کنند و مردم از طریق این ابزار‌ها مطالبات و انتقاد‌های خود را نسبت به حکومت و مسئولان ابراز دارند. به هر حال سایر شخصیت‌ها و مسئولان باید به استقبال نقد و منتقدان منصف بروند و چه خوب است که مردم بخش اصلی این کمپین هستند.

پیرهادی در پایان  تصریح کرد: ایجاد سازوکار‌های مردمی نقد مسئولان فرصت سواستفاده دشمنان و رسانه‌های وابسته آن‌ها را نیز می‌گیرد و با تثبیت حرکت‌های مردمی در نقد مسئولان، این رویه ثابت در نهایت به خیر و برکت برای کشور و ملت می‌انجامد. بنده به عنوان دبیر کل جمعیت پیشرفت و عدالت از آقایان چمران، انبارلویی، تقی پور، سروری و خانم معصومه آباد دعوت می‌کنم به این کمپین بپیوندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار