نحوی نژاد گفت: بسیاری از افرادی که با عنوان مجهول الهویه در مراکز نگهداری حضور دارند، مجهول الهویه واقعی نیستند.

حسین نحوی نژاد معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور درگفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: درحال حاضر ۲ هزار و ۳۰۰ مرکز غیر دولتی اعم از خصوصی، خیریه و هئیت امنایی خدمات شبانه روزی، روزانه، مراقب در منزل و ویزیت در منزل را به افراد معلول، بیماران روانی و سالمندان ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه از این مراکز حدود ۸۵۰ مرکز شبانه روزی هستند، افزود: ۴۵ هزار نفر در این مراکز نگهداری می‌شود.


بیشتر بخوانید:مستمری مددجویان باید ۱۰۰ درصد حداقل دستمزد باشد 


نحوی نژاد گفت: بسیاری از این افراد با حکم قضایی تحت پوشش سازمان هستند همچنین حدود ۱۷ هزار نفر از این افراد آمار مجهول الهویه را به خود اختصاص داده اند در حالی که مجهول الهویه واقعی نیستند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: افرادی که به عنوان مجهول الهویه در مراکز حضوردارند دارای خانواده هستند، اما به دلایلی قوه قضاییه با حکم این افراد را به ما تحویل داده است.

وی با بیان اینکه ایام نوروز ادامه خدمت رسانی مراکز شبانه روزی وجود دارد، تصریح کرد: همیشه افرادی هستند که به خدمات نیاز دارند چرا که ممکن است در ایام تعطیلات مشکلی برای این افراد پیش آید و نیاز باشد موقتا یا طولانی مدت در مراکز نگهداری شوند.

اولویت و سیاست اساسی ما این است که افراد ناتوانی که در مراکز نگهداری بهزیستی حضور دارند و دارای خانواده هستند در ایام نوروز در کنار خانواده های خود باشند.

وی با بیان اینکه خانواده باید بتواند ارتباط عاطفی ای با افراد ناتوان برقرار کند، ادامه داد: سیاست ما این است که گسست ارتباطی  بین خانواده و فردی که در مراکز خاص سازمان بهزیستی نگهداری می شود، رخ ندهد.

نحوی نژاد ادامه داد: این سیاست و برنامه اجبار و به صورت فشار نیست، گفت: باید با جدیت با خانواده ها صحبت شود تا این موقعیت فراهم شود.

وی افزود: خانواده هایی که ای برای نگهداری این افراد عذر دارد یا افرادی که با حکم قضایی پیش ما هستند از این قاعده مستثنی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار