صالحی عمران گفت: طرح‌های مهارت آموزی می‌توانند مشکلات و تهدیدهایی بیکاری جوانان را به فرصت تبدیل کنند.

طرح‌های مهارت آموزی تهدید‌های بیکاری را به فرصت تبدیل می‌کندبه گزارش  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای  در نشست هم اندیشی شورای معاونین سازمان بسیج اساتید کشور  با اشاره به ظرفیت بالای سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: تجربه بالا در عبور از بحران‌ها و  عملکرد موفقیت آمیزی که متاثر از مردمی بودن و ارتباط با اقشار مختلف مخصوصا با اساتید دانشگاه و نگاه غیر سیاسی توانسته سبب  غلبه بر مشکلات شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ۱۷۳ هزار دانشجو و بیش از ۲۴ هزار استاد مدعو بعنوان یک دانشگاه جوان شناخته می‌شود و مولود انقلاب اسلامی قلمداد می‌شود.

وی به راهکار‌های برون رفت از چالش‌ها پرداخت و گفت: سرمایه گذاری در آموزش اولین و پایه ای‌ترین گام در جوامع توسعه یافته برای برون رفت از مشکلات محسوب می‌شود  آموزش در زمینه‌های مهارتی می‌تواند به رشد کمی و کیفی جامعه منجر شود و در این نقش دانشگاه فنی و حرفه‌ای حائز اهمیت است.

آموزش، فناوری و تولید  زنجیر اقتصاد مقاومتی هستند

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای افزود:  آموزش‌های مهارتی و تولید گام‌های دوم و سوم زمینه برون رفت از چالش‌ها می‌شود؛ سه گام آموزش، فناوری و تولید را در کنار هم می‌توان به زنجیر اقتصاد مقاومتی تشبیه کرد و تجربه نشان داده هر جا پنجه‌های کارآمد جدی گرفته شده  فناوری و تولید را با خود همراه کرده است.

وی در ادامه به ضرورت اجتماعی اشاره کرد و گفت: آثار اجتماعی مهارت آموزی می‌تواند تاثیر قابل توجهی در جامعه بگذارد و موجب تحول جامعه شوند.

صالحی عمران یاداوری کرد: ضرورت پنجم راه‌های برون رفت از چالش‌ها  ضرورت امنیتی است و با توجه به تجربیات زیادی که در حل بحران‌های کشور وجود دارد دانشگاه فنی و حرفه‌ای و بسیج اساتید به نمایندگی سازمان بسیج مستضعفین می‌توانند با طرح‌های مهارت آموزی مشکلات و تهدید‌های بیکاری را به فرصت تبدیل کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
متاسفانه سازمان نظام مهندسی و وزارت علوم و شهرسازی با چسباندن الفاظ تکنولوژی و علمی کاربردی به کارشناسی ناپیوسته دست پایشون جهت ورود به بازار کار بسته شاهد اعتراض کارشناسان ناپیوسته مقابل وزارت علوم و شهرسازی میشه و هیچکس هم حاضر نیست مشکلات فنی وحرفه ای ها رو حل کنه یه سلسه قانون ها از طرف شهر سازی و وزارت علوم با الفاظ تکنولوژی علمی کاربردی به ناپیوسته ها چسبانده جهت محدویت شدید هماهنگ تلف کردن نیروی انسانی فنی حرفه ای به خواسته ازهنرستان بسیج شده ان حاظر نیستن هم استخدام کنن استخدامهاشون هم بسیار محدود است به عنوان دانشگاه درجه دو کاردانش حساب میکنن بهتره کاردانش رو از دانشگاه فنی حرفه ای جدا کنن و اعتبار بیقیه رو به سرجای خودش برگردانن.
آخرین اخبار