امروز در ساعات ظهر و شب در برخی نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ، مجتبی حمزه نژاد کارشناس ادره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز در ساعات ظهر و شب در برخی نقاط استان ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از ساعات ظهر در جزایر غربی خلیج فارس کیش و لاوان وزش باد نسبتا شدید شمال غربی خواهیم داشت که سبب مواج شدن دریا خواهد شد.

کارشناس ادره کل هواشناسی هرمزگان گفت: سرعت وزش باد در مناطق جنوبی این جزایر تا ۴۵ کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود، با شدت کمتر در مناطق جنوبی جزیره قشم و جزیره هنگام تا حداکثر ۳۶ کیلومتر در ساعت افزایش سرعت باد خواهیم داشت.

حمزه نژاد افزود: توصیه می‌شود شناور‌های سبک، تفریحی و صیادی حتی الامکان از تردد دریایی در این مناطق خودداری کنند و تمهیدات لازم از ساعات ظهر در اسکله‌های بنادر غربی خصوصا برای تردد به جزیره کیش صورت گیرد.

وی گفت:در مناطق شمالی و شرقی و ارتفاعات مرکزی در ساعات بعدازظهر با رشد ابر شرایط ناپایداری موقتی به صورت رگبار باران و رعد وبرق موقتی و افزایش لحظه‌ای سرعت باد مهیا خواهد بود.

کارشناس ادره کل هواشناسی هرمزگان افزود:در سایر نقاط استان شرایط جوی و دریایی نسبتا پایداری خواهیم داشت و شرایط دریا در جزایر خلیج فارس از روز چهارشنبه مساعد خواهد شد.

وی گفت:از لحاظ دمایی با توجه به پایداری هوا از فردا به ظور نسبی افزایش دما در طول روز پیش بینی می‌شود.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی سه شنبه ۲۱ اسفند ۹۷

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.