سید عباس صالحی گفت: ما راه زیادی در بازی سازی داریم، اما در حوزه تکنیکال بازی سازان ایرانی گام‌های جهشی را طی کردند.

به گزارش گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه (۲۰اسفندماه) در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بازی‌های ویدئویی ایران با بیان اینکه جشنواره امسال نسبت به سال گذشته از منظر کمی در بازی‌ها پیشرفت خوبی داشته است، اظهار داشت: شما بازی سازان بهتر از من مطلع هستید که فضای حوزه بازی گام به گام در بخش‌های مختلف جای پای بهتری پیدا می‌کند، در روزگارانی از سینما به بازی می‌آمدیم، اما امروز از بازی به سینما می‌رویم و این نشان می‌دهد نقش بازی در تاثیرگذاری فرهنگی و سرمایه انسانی به عنوان وقت و فرصت امروز بیشتر شده است.

وی ادامه داد: آمار پژوهش بنیاد بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده است که ۲۷میلیون ایرانی روزانه ۲۳ دقیقه بازی می‌کنند و این نشان می‌دهد ما چه فضایی در داخل و خارج از کشور داریم که باید از آن بهتر استفاده کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: بابت همتی که بازی سازان این مرز و بوم دارند تشکر می‌کنم، البته راه زیادی در بازی سازی داریم، اما در حوزه تکنیکال، بازی سازان ایرانی گام‌های جهشی را طی کردند، با این وجود غیر از حوزه تکنیکال در سه حوزه بازار اقتصادی، مبانی نظری و روایتی نیز نیاز به کار داریم.

صالحی یادآور شد: در حو‌زه اقتصاد که یکی از این بخش‌ها است باید بهتر عمل کنیم و به صورت درون گرایانه نه خدمات گل خانه‌ای پیش برویم.

وی افزود: در دو بخش دیگر اینکه ما با چه مبانی نظری و روایتی داستان بازی را پیش می‌بریم. شاخه‌هایی است که ما کنار فضای تکنیکال باید به آن اهمیت بدهیم تا بهتر بتوانیم بازی را بسازیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان با اشاره به نشاط و همت جوانان ایرانی گفت: دهه پنجم انقلاب اسلامی می‌تواند امید به جوانانی داشته باشد که در این عرصه حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار