آیین افتتاح خانه فرهنگ و نگارخانه گلشن طبس امروز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛حجت الاسلام محمدی، امام جمعه طبس در آیین افتتاح خانه فرهنگ و نگارخانه گلشن فرهنگ را یک سرمایه معنوی معرفی کرد و گفت: حضرت علی علیه السلام در سخنی می‌فرمایند چه بسیار سخنان و کلام‌هایی که از شمشیر اثر گذارترند و این سخن نقش مهم هنر در اجتماع را نشان میدهد.


وی با بیان این که امام راحل معتقد بود انقلاب ایران یک انقلاب فرهنگی است، افزود: اگر امروز ایران در جهان مطرح است به برکت قدرت تسلیحاتی او نیست بلکه به برکت قدرت فرهنگی است.

امام جمعه طبس در ادامه گفت: فرهنگ در تعالیم دین جایگاه بزرگ و عظیمی دارد که اگر ما این جایگاه را دریابیم و به آن توجه کنیم اثرات فراوانی را در کشور شاهد خواهیم بود.


وی ابراز امیدواری کرد این مرکز، مرکز رشد و تعالی فرهنگ شهر طبس و جایگاه و موقعیتی برای معرفی اصالت فرهنگی باشد.


رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی طبس نیز با بیان اینکه ظرفیت انسانی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی طبس مظلوم واقع شده است، گفت: نیاکان ما در این عرصه چیزی کم نگذاشتند

وی افزود: امیدواریم با وجود خانه فرهنگ این ظرفیت بی نظیر طبس را معرفی کنیم و اینجا پناهگاهی برای هنرمندان، شاعران و دیگر صنوف و محل آموزش و تبادل فکر برای نیرو‌های نخبه طبسی ساکن و غیر ساکن باشد.


دکتر سید حمید حقی مدیر خانه فرهنگ طبس نیز در آیین افتتاحیه خانه فرهنگ گفت: این خانه با حکم شورای اسلامی شهر سر پا شد و به لحاظ ساختاری زیر مجموعه شهرداری طبس محسوب می‌شود.


وی افزود:این خانه با هدف ایجاد مکانی جهت برگزاری نشست‌ها انجمن‌های ادبی فرهنگی و هنری و فعالیت‌های کارگاهی و بعضاً آموزشی در حوزه فرهنگ و هنر ایجاد شده است.


در این جلسه همچنین پرداخت مبلغ ۱۰ میلیون تومان از سوی شهرداری و شورای اسلامی جهت برپایی نمایشگاه طبس شناسی در ایام عید نوروز تعهد شد.
انتهای پیام/ب


خانه فرهنگ در طبس افتتاح شد

برچسب ها: نگارخانه ، فرهنگسرا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار