معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران به شهروندان توصیه کرد، برای پیشگیری از سرقت در هنگام خرید شب عید از به همراه داشتن وجه نقد زیاد خودداری کنند.

سرهنگ مسعود تقدیسی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با اشاره به روز‌های پایانی سال و آغاز خرید شب عید و افزایش تردد در معابر عمومی و بازار بر رعایت نکات ایمنی و مراقبتی برای پیشگیری از وقوع جرم به ویزه سرقت تاکید کرد.

وی با تاکید بر استفاده از کارت‌های اعتباری و عابر بانک برای خرید شب عید به جای پول نقد به شهروندان توصیه کرد: از قرار دادن رمز کارت در کنار کارت خودداری کنند و در زمان کشیدن کارت با دستگاه کارتخوان خودتان اقدام به درج مبلغ خرید و رمز کارت کنید تا از سوء استفاده‌های احتمالی پیشگیری شود.

سرهنگ تقدیسی به شهروندان توصیه کرد: از به همراه داشتن طلا و جواهر و اشیا غیر ضرور گرانقیمت در زمان تردد در بازار و معابر عمومی با توجه به ازدحام جمعیت پرهیز کنند و برای تردد در سطح شهر برای کاهش بار ترافیکی حتی الامکان از وسایط نقلیه عمومی استفاده کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران تاکید کرد: در صورت استفاده از خودوری شخصی برای تردد در سطح شهر نسبت به پارک خودرو در پارکینگ‌ها و مکان‌های که شهرداری برای این امر تعبیه کرده اقدام کنند و از رها کردن خودرو در حالت روشن و یا سوئیچ روی خودرو جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از جرائم شایع در ایام عید سرقت داخل خودرو است، افزود: از قرار دادن کیف و اشیاء گرانقیمت در داخل خودرو و وسایلی که موجب تحریک سارقان می‌شود، خودداری کنند و در زمان ترک خودرو نسبت به استفاده از قفل فرمان یا قفل پدال اقدام کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران به کسبه و بازاریان در این ایام توصیه کرد: از نگهداری پول نقد بیش از حد معمول در مغازه خودداری و آن را سریعا به بانک بسپارند و از چیدن اجناس و اشیاء کم حجم که احتمال سرقت آن‌ها وجود دارد در خارج از مغازه خودداری کنند.

سرهنگ تقدیسی با اشاره به مراسم چهارشنبه آخرسال و حوادث احتمالی این روز به خانواده‌ها هشدار داد: همواره مراقب فرزندان خود باشند تا در روز‌های پایان سال و شب عید شادی هایشان به غم تبدیل نشود.
انتهای پیام/آ

کاهش جرایم در بازار شب عید با استفاده کارت‌های اعتباری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.