رئیس پلیس راهور مازندران از کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران در استان خبر داد.

سرهنگ مهدی باقری رئیس پلیس راهور مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  با اشاره به کاهش ۱۴ درصدی تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت سواران در استان، گفت: آموزش و فرهنگ ترافیک، حلقه مفقوده آسیب‌های ناشی از حوادث موتورسواری است.

وی افزود: حوادث رانندگی به عنوان دومین عامل مرگ و میر در کشور شناخته شده است و حوادث مرتبط با راکبان موتورسیکلت از موضوعات بسیار مهمی است که خسارت‌های جبران ناپذیر از جمله فوت و نقص عضو را به همراه دارد.

سرهنگ باقری با بیان اینکه نبود فرهنگ صحیح استفاده از موتورسیکلت هر ساله موجب آسیب دیدگی، نقص عضو و حتی مرگ جوانان و نوجوانان می‌شود، گفت: در طی سال جاری در این حوزه در سطح استان به بیش از ۳۹ هزار و ۱۱۳ نفر آموزش فرهنگ صحیح استفاده ازموتورسیکلت ارائه شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران، افزود: بی توجهی به قوانین و مقررات و از همه مهمتر استفاده نکردن از کلاه ایمنی در حین تردد با موتورسیکلت، معلولیت‌های مختلفی را به همراه دارد که نیازمند فرهنگ سازی استفاده صحیح از موتورسیکلت با تجهیزات ایمنی و رعایت کلیه قوانین است.

وی با اشاره به توقیف ۲۳ هزار و ۲۹۳ دستگاه موتورسیکلت که راکبان آن مرتکب تخلف و یا بعضاً فاقد مدارک لازم برای استفاده از این وسیله نقلیه بوده اند، گفت: در حوزه اعمال قانون و برخورد با تخلفات راهنمایی و رانندگی مرتبط با راکبان موتورسیکلت در سال جاری ۱۲ درصد افزایش داشته ایم.

سرهنگ باقری، رعایت قوانین ومقررات، استفاده از کلاه ایمنی و ارتقاء فرهنگ ترافیک را از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در کاهش و پیشگیری از آسیب‌های ناشی از حوادث رانندگی در حوزه موتورسیکلت سواران اعلام کرد.
انتهای پیام/آ

آموزش و فرهنگ ترافیک، حلقه مفقوده آسیب‌های ناشی از حوادث موتورسواری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.