معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: برای جلوگیری از نشست ساختمان‌ها، مالکان خانه‌هایی که چاه‌های جذبی دارند باید هر ۲ یا ۳ سال ضعیت این چاه‌ها را بررسی کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی فرخ زاد معاون عمرانی استاندار در جلسه شورای فنی استان گفت: برای جلوگیری از نشست ساختمان‌ها در بافت‌های فرسوده، مالکان خانه‌هایی که چاه‌های جذبی دارند باید هر ۲ یا ۳ سال درب این چاه‌ها را باز و وضعیت آن را بررسی کنند که در این خصوص باید به مردم اطلاع رسانی کرد.

فرخ زاد تاکید کرد: برای اعلام نشتی ساختمان‌ها باید سامانه واحد و مشترکی وجود داشته باشد تا مردم در اسرع وقت به ان سامانه اطلاع رسانی کنند و موضوع از طریق مسئولین متولی امر پی گیری شود.

وی با اشاره به اینکه انجام مطالعات ژئوتنیک در مناطق ناکارآمد ضروری نیست، گفت: انجام مطالعات ژئوتکنیک در ۵۰ هکتار بافت ناکارآمد هزینه زیادی را در بردارد در حالی که که می‌توان با یک یا دو گمانه زنی در پلاک‌ها بافت را شناسایی کرد.

معاون عمرانی استاندار درباره بیمه ساختمانی گفت: اکنون دستگاه‌ها به طور مجزا بخش‌های مختلف ساختمان را بیمه می‌کنند با توجه به اتفاقات اخیر در تخریب برخی ساختمان‌ها، ضروری است برای رفاه حال مردم و آسیب ندیدن ساختمان‌های مجاور، تمام این بیمه‌ها یکپارچه شود.

انتهای پیام/ک

جلسه شورای فنی استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار