رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از کشته و زخمی شدن چهار هزار و ۸۱۷ نفر در جاده‌های استان طی ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد .

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حیدری رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از کشته و زخمی شدن چهار هزار و ۸۱۷ نفر در جاده‌های استان طی ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری خبر داد و گفت : ۳۱۷ نفر از این افراد جان خود را از دست دادند و چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیزمصدوم شدند.

وی گفت : آمار مجروحان حوادث رانندگی در ۱۱ ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد و آمار کشته شده‌ها نیز سه درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: عمده تصادفات رانندگی در ۶ محور استان شامل کرمانشاه به کامیاران، کرمانشاه به اسلام آبادغرب، کرمانشاه به روانسر، بیستون به سنقروکلیایی، روانسر به پاوه و قصرشیرین به سرپل ذهاب رخ می‌دهد.

حیدری تصریح کرد: بیشترین تلفات جاده‌ای در محور کرمانشاه به کامیاران با ۳۳ کشته و ۲۶۲ مجروح و سپس محور کرمانشاه به اسلام آبادغرب با ۳۰ کشته و ۴۱۷ مجروح رخ داده است.

رئیس پلیس راه استان همچنین محور کرمانشاه به روانسر با ۲۴ کشته و ۱۴۱ زخمی را سومین نقطه حادثه خیز استان معرفی کرد و گفت: مسیر بیستون به سنقروکلیایی نیز با ۱۹ کشته و ۸۷ مجروح در رده بندی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: محور روانسر به پاوه با ۱۴ کشته و ۲۲۰ مجروح و قصرشیرین به سرپل ذهاب با ۱۴ کشته و ۵۰ مجروح نیز در رده‌های پنجم و ششم محور‌های پرسانحه استان قرار دارند.

حیدری همچنین با بیان اینکه بیشترین افراد کشته شده در رنج سنی ۲۰ تا ۵۰ سال قرار دارند، گفت: متاسفانه ۲۰ درصد از مجروحین حوادث رانندگی نیز دچار ضایعه نخاعی می‌شوند.

این مقام انتظامی گفت : ۴۰ درصد تصادفات به علت واژگونی خودرو و ۷۰ درصد کل تصادفات نیز در جاده‌های اصلی اتفاق می‌افتد.

وی همچنین به علل شکل گیری تصادفات نیز اشاره کرد و گفت: عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه با ۳۸ درصد، عدم توجه به جلو با ۲۲ درصد و انحراف به چپ با ۱۲ درصد عمده‌ترین علل سوانح جاده‌ای هستند.

حیدری با بیان اینکه ۵۲ درصد افراد به دلیل ضربه به سر فوت کرده اند، گفت: شکستگی با ۲۶ درصد و خونریزی‌های داخلی با ۱۶ درصد بیشترین علل مرگ و میز در جاده هاست.

 

 

انتهای پیام/د

بیشترین تلفات جاده‌ای در محور کرمانشاه به کامیاران بوده است

 

برچسب ها: حمل و نقل ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.