ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر گفت: دریازده ماه امسال ۲۶ میلیون و ۳۱۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار از گمرکات استان صادر شده است.

بیش از ۲۶ میلیون تن کالا از گمرک‌های بوشهر صادر شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، منصور بازیار افزود: وزن کالا‌های صادراتی نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن ۲۳ درصد کاهش داشته، اما از نظر ارزش ۱۶ درصد افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه میعانات گازی هفت میلیون و ۸۶۴ هزار تن از صادرات استان را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: بدون محاسبه میعانات گازی، در یازده ماه امسال بیش از ۱۸ میلیون و ۴۴۶ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار از گمرک‌های استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن یک درصد و از نظر ارزش ۴۵ درصد افزایش یافته است.

مدیر کل گمرک بوشهر، عمده کالا‌های صادراتی از گمرک‌های استان را میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، جکت و متعلقات آن، کود‌های معدنی، سیمان و کلینکر، گوگرد، لوازم حفاری، میگوی پرورشی، سنگ گچ و گچ بنایی و گوجه فرنگی عنوان کرد.

بازیار چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، مناطق ویژه، هند، ژاپن، اندونزی، کویت، تایلند و تایوان را مقصد بیشتر کالا‌های صادراتی از استان بوشهر معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه ۵۱۰ هزار تن کالا به ارزش حدود یک میلیارد و ۵۳۴ میلیون در یازده ماه امسال دلار از گمرک‌های استان بوشهر به کشور وارد شده است، گفت: واردات کالا نسبت به زمان مشابه پارسال، از نظر وزن ۵۲ و ارزش ۳۰ درصد کاهش یافته است.

ناظر گمرکات استان و مدیر کل گمرک بوشهر، چین، روسیه، فیلیپین، امارات متحده عربی، نیوزیلند، هند، ایتالیا، اکوادور، کره جنوبی و بلژیک را کشور‌هایی اعلام کرد که بیشترین واردات از آن‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/ک

بیش از ۱۵ میلیارد و ۴۷۸ میلیون دلار از گمرکات استان بوشهر صادر شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.