بازپرس حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد شورای امنیت این سازمان باید میانمار را به دیوان کیفری بین‌المللی یا یک دادگاه مستقل جدید ارجاع دهد.

سازمان ملل خواستار ارجاع دولت میانمار به دیوان کیفری بین‌المللی شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بازپرس حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد شورای امنیت سازمان ملل باید میانمار را به دیوان کیفری بین المللی یا یک دادگاه مستقل جدید ارجاع دهد. میانمار درخواست بازپرس سازمان ملل را برای ارجاع این کشور به دیوان کیفری بین المللی رد و اعلام کرد این دادگاه مستقر در لاهه صلاحیت قضایی در این خصوص را ندارد.

بازپرس حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور میانمار همچنین درباره برنامه بنگلادش برای اسکان ۲۳ هزار آواره روهینگیایی در جزیره باشان چار ابراز نگرانی و اعلام کرد اسکان آوارگان در این جزیره که مشخص نیست قابل سکونت باشد، ممکن است موجب بروز بحران جدیدی شود.

درگیری‌های ارتش میانمار بیش از ۵ هزار نفر را از اوایل ماه دسامبر در بخش‌های مختلف ایالت‌های راخین و چین آواره کرده است. سران میانمار از دسترسی آژانس‌های امدادی به مناطق فوق جلوگیری می‌کنند و این مسئله نگرانی‌ها از خطراتی که غیرنظامیان را تهدید می‌کند افزایش داده است.

اکثر مردم راخین بودایی هستند و مسلمانان روهینگیایی در این منطقه جز اقلیت به حساب می‌آیند. فشار بر این گروه اقلیت در سال ۲۰۱۷ باعث فرار ۷۳۰ هزار مسلمان روهینگیایی به بنگلادش شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار