نماینده مردم لنجان گفت: هیئت رئیسه بنابر آیین نامه داخلی اجازه ندارد جلوی اعتراض اصل ۷۵ نمایندگان را بگیرد.


کوهکن: هیئت رئیسه اجازه ندارد جلوی تذکر اصل ۷۵ را بگیرد/ پزشکیان: آیین‌نامه به شما اجازه داده که با هیئت رئیسه دعوا کنید؟به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در جلسه علنی امروز( دوشنبه ۲۰ اسفند) مجلس شورای اسلامی طی تذکری خطاب به پزشکیان با استناد به اصل ۷۵ آیین نامه داخلی مجلس اظهار کرد: هیئت رئیسه باید حرمت نمایندگان را نگه دارد و زمانی که یکی از نمایندگان اعلام می‌کند که تذکر اصل ۷۵ دارد باید این ماده اجرا شود.

وی افزود: آقای رئیس این نحوه اداره جلسه نیست، چراکه اعضای هیئت رئیسه سوگند خورد‌ه‌اند که طبق آیین نامه عمل کنند روال در مجلس به این گونه بوده که هرگاه مطلبی از زبان نماینده‌ای بیان شده که به نوعی توهین به دیگر وکلای ملت بوده است رئیس جلسه تذکر داده، اما گویا شما اداره جلسه را روی دور اتومات گذاشته‌اید.

کوهکن تصریح کرد: وقتی یک نماینده می‌گوید که مجلس اساس کار را بر این گذاشته که به حذف‌ها رأی ندهد، شما باید در دفاع از اقتدار مجلس می‌گفتید که رأی حق نمایندگان است چراکه متهم کردن وکلای ملت توهین به مجلس است.

نماینده مردم لنجان بیان کرد: کتاب آیین نامه داخلی مجلس به هیئت رئیسه این اجازه را نمی‌دهد که جلوی تذکر اصل ۷۵ نماینده را بگیرد تا جایی که مجبور به فریاد کشیدن شود.

مسعود پزشکیان که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: تذکر شما وارد نیست چراکه از این بحث‌ها بسیار است و ما اگر مداخله کرده و به هر نماینده‌ای بگوییم چرا ما را زیر سئوال برده‌اید اتلاف وقت است.

وی تصریح کرد: آیا آیین نامه به شما اجازه داده که با هیئت رئیسه دعوا کنید که حتماً باید تذکر اصل ۷۵ بدهم؟ لذا تذکر شما وارد نیست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار