با موافقت نمایندگان؛ همکاری نکردن دستگاه‌ها برای تامین امکانات لازم در انتخابات تخلف انتظامی محسوب می‌شود.

همکاری نکردن دستگاه‌ها برای تامین امکانات لازم در انتخابات تخلف انتظامی محسوب می‌شودبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان مجلس در صحن علنی امروز (دوشنبه، ۲۰ اسفندماه) پارلمان در جریان رسیدگی به طرح یک فوریتی اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی با ماده ۵۸ این طرح موافقت کردند.

این ماده به عنوان ماده (۶۶ مکرر ۱) به قانون الحاق می‌شود:

ماده ۶۶ مکرر (۱) تصریح می‌کند؛ عدم انجام تکالیف مقرر در ماده ۱۱ این قانون و تبصره یک آن تخلف انتظامی بوده و مرتکب به انفصال از خدمات دولتی از ۲ تا ۶ ماه محکوم می‌شوند.

همچنین متن ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است؛

کلیه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات، نهاد‌های قانونی و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت، شهرداری‌ها و مؤسسات عمومی موظفند حسب درخواست وزارت کشور، استانداران، فرمانداران، بخشداران، کارکنان و سایر امکانات خود را تا خاتمه انتخابات در اختیار آنان قرار دهند، بدیهی‌است مدت همکاری کارکنان مذکور جزء ایام مأموریت نامبردگان محسوب خواهد شد.

‌تبصره ۱ - در جهت اعمال نظارت بر انتخابات، کلیه نهاد‌ها و ارگان‌های فوق‌الذکر موظفند حسب درخواست شورای نگهبان و هیأت‌های منصوب از جانب آن، کارکنان خود را در اختیار آنان قرار دهند و همچنین وزارت کشور، استانداران، فرمانداران و بخشداران موظفند امکانات لازم را در اختیار آنان قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار