سرهنگ پناهی گفت: محدودیت و ممنوعیت ترافیکی همزمان با ایام نوروز در محور‌های برون شهری قم اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ مختار پناهی رئیس پلیس راه قم گفت: با توجه به افزایش تردد و آغازسفر‌های نوروزی، به منظور افزایش ظرفیت تردد محور‌های مواصلاتی کشور و ارتقای ضریب ایمنی و تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه در ایام نوروز، محدودیت‌های ترافیکی از روز ۲۸ اسفندماه جاری تا پایان روز ۱۶ فروردین ماه سال آینده در محور‌های برون شهری استان به اجرا در می‌آید.

وی اضافه کرد:ترددکلیه وسایل نقلیه سنگین باری (تریلی، کامیون و کامیونت) به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی که در زمان اجرای محدودیت و ممنوعیت از استان‏‌های جنوبی کشور (هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد، اصفهان و فارس) به سمت تهران در حرکت هستند، باید از مسیر آزادراه قم - کاشان (۵ کیلومتری قم) و در ادامه از آزاد راه «قم - گرمسار - تهران» و کلیه وسایل نقلیه سنگین باری (تریلی، کامیون و کامیونت) که از استان‏ مرکزی به سمت تهران در حرکت هستند، می‌توانند از محور «اراک - خمین - دلیجان - سلفچگان - ساوه – تهران» به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی عنوان کرد:تردد کلیه وسایل نقلیه سنگین باری (تریلی، کامیون و کامیونت) به جز حاملان مواد سوختی و فاسد شدنی از محور‌های اراک - قم، جاده قدیم تهران - قم و بالعکس از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز‌های ۲۸ و ۲۹ اسفندماه جاری و روز‌های ۴، ۱۴ و ۱۶ فروردین ماه سال آتی و همچنین محور قدیم قم - کاشان و بالعکس نیز تردد از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ روز ۲۹ اسفندماه جاری و روز ۱۶ فروردین ماه سال آینده ممنوع است.

وی تاکید کرد: تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت در تاریخ ۱۳ فروردین ماه سال آینده در کلیه محور‌های برون شهری کشور ممنوع و همچنین عبور و مرور انواع موتورسیکلت در ایام اجرای طرح نوروزی در تمامی آزادراه ها، بزرگراه‌ها و محور‌هایی که ضرورت ایجاب کند، ممنوع است.

پناهی بیان کرد: ۱۳ فروردین ماه سال آینده از ساعت ۷ صبح تا ۱۲ تردد کلیه وسایل نقلیه از محور کهک به قم و از ساعت ۱۵ تا ۲۴ از سمت قم به کهک ممنوع است و رانندگان می‌توانند از مسیر جاده معدن منگنز به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند.

وی گفت:درتمامی محور‌های برون شهری که در ایام فوق ممنوعیت و محدودیت ترافیکی برای انواع تریلر و کامیون اعمال می‌شود، عبور و مرور انواع تریلر، کامیون و تانکر‌های حامل مواد سوختی و فاسد شدنی یا دارای مجوز از پلیس راهور ناجا از این امر مستثنی هستند و ممنوعیت تردد این قبیل وسایل نقلیه فقط در راه‌هایی اعمال می‌شود که مقررات یک طرفه شدن عبور و مرور در آنان اجرا شده است و یا ممنوعیت تردد در طول سال دارند.

پناهی تصریح کرد: رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در طول مسیر محدودیت در حرکت هستند، باید به نحوی برنامه ریزی کنند که پیش از ساعت اجرای محدودیت از جاده عبور نمایند، در غیر این صورت از تردد آنان جلوگیری می‌شود.

وی افزود: مرکز پیام پلیس راه استان با شماره تلفن ۳۶۶۶۲۸۸۸ و ۲۱۸۴۵۹۱۶ و مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ (۱۰ خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و امدادرسانی احتمالی به هموطنان است و نیز در تارنمای www.rahvar۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترسی است.

انتهای پیام /ح

محدودیت‌های ترافیکی نوروز در قم اعلام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.