مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت:ظرفیت اقامت در استان اصفهان در آستانه نوروز به ۳۵۰ هزار نفر در شبانه روز رسیده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله یاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در حاشیه نشست ستاد اجرائی خدمات سفر، افزایش سفر‌های ایرانگردی را در نوروز امسال بیشتر از سفر‌های خارجی پیش بینی کرد و گفت: ظرفیت اقامت مسافران نوروزی در پهنه‌ی این استان با هماهنگی تمامی نهاد‌های مشارکت کننده در کمیته اسکان ستاد اجرائی خدمات سفر به ۳۵۰ هزار نفر در هر شبانه روز افزایش یافته است.

وی اجرای دو هزار برنامه فرهنگی در ۲۴ شهرستان این استان را از برنامه‌های نوروز امسال ستاد خدمات سفر این استان بیان کرد و گفت: ستاد اجرائی خدمات سفر استان اصفهان و کمیته‌های ۹ گانه، این ستاد از آمادگی کافی برای خدمات رسانی به گردشگران در نوروز برخوردار است.

 
 الله یاری افزود:دوهزار برنامه فرهنگی در قالب رویداد فرهنگی نوروزگاه، جشنواره‌های غذا‌های سنتی، نمایشگاه‌های صنایع دستی، نمایشگاه‌های پوشاک سنتی و برگزاری جشنواره‌های معرفی آداب و رسوم اقوام محلی و عشایر استان اصفهان نوروز امسال ارائه می‌شود.
استان اصفهان به عنوان قطب گردشگری کشور، دارای ۱۰۸ شهر و هزار و ۹۳۴ روستاست، این استان با بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی که هزار و ۸۵۰ اثر آن به ثبت ملی و هفت اثر آن به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع، قنات وزوان، قنات مزدآباد میمه و قنات دوطبقه مون اردستان به ثبت جهانی رسیده است. 
 
انتهای پیام/م 
 

اصفهان؛ قطب گردشگری کشور

برچسب ها: میراث فرهنگی ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.