سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد این کشور همه فعالیت‌ها برای سناریو‌های احتمالی از جمله پرتاب موشک از سوی کره شمالی را تحت نظر دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال انتشار تصاویر ماهواره‌ای که نگرانی‌ها را درباره احتمال آمادگی پیونگ‌یانگ برای پرتاب یک موشک دور برد به همراه داشت، ارتش کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد تاسیسات کره شمالی را به دقت تحت نظر دارد.

کیم جون راک، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، گفت کشورش همه فعالیت‌ها برای سناریو‌های احتمالی از جمله پرتاب موشک در آنسوی مرز را در چارچوب هماهنگی نزدیک با آمریکا تحت نظر دارد و این فعالیت‌ها را دنبال می‌کند.

بررسی‌ها از افزایش فعالیت در دو سایت اصلی کره شمالی یعنی تاسیسات تحقیقات موشکی سامون دونگ و تاسیسات آزمایش موشکی سو‌هایی حکایت دارد.

به نوشته فرانس‌پرس، هرگونه پرتاب موشک از این تاسیسات می‌تواند گفتگو‌ها را درباره خلع سلاح از مسیر خود منحرف کند.

پیش از این، رادیو ملی آمریکا در گزارشی اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده از تاسیسات سامون دونگ کره شمالی در ۲۲ فوریه نشان از افزایش فعالیت‌ها در این تاسیسات دارد.

از زمان شکست نشست هانوی که با حضور رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا برگزار شد، ترامپ در پیش‌بینی‌های خود محتاط بوده است، ولی همچنان دستیابی به توافق را ممکن می‌داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره شمالی ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار