فرماندار سمنان گفت: اسامی امیرعلی با ۵۷ نام‌گذاری و فاطمه با ۵۶ نام گذرای پرتکرارترین نام‌های شهرستان سمنان در ۱۱ ماهه اول سال جاری بوده‌اند.

امیرعلی بیشترین اسم انتخابی در بین خانوارهای سمنانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، دانایی فرماندار شهرستان سمنان در نشست کارگروه ثبت وقایع تاریخی و تقویم شهرستان سمنان با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان، تومور و بیماری‌های تنفسی به ترتیب سه عامل مهم مرگ و میر در شهرستان سمنان است ، گفت: در ۱۱ ماهه امسال دو هزار و ۵۸۴ ولادت در این شهرستان ثبت‌شده است که اسامی همچون امیرعلی، امیرحسین و ابوالفضل برای پسران و فاطمه، حلما و فاطمه زهرا برای دختران بیشترین طرفدار را بین والدین سمنانی در ۱۱ ماهه اول سال جاری داشته است.

وی افزود: اسامی امیرعلی با ۵۷ نام‌گذاری و فاطمه با ۵۶ نام گذرای پرتکرارترین نام‌های شهرستان سمنان در ۱۱ ماهه اول سال جاری بوده‌اند.

فرماندار سمنان در خصوص اینکه از ابتدای سالجاری تا کنون ۶۸۱ واقعه فوت نیز در این شهرستان به ثبت رسیده است، بیان کرد: میانگین سن افراد فوت شده طی ۱۱ ماهه اول سالجاری در مردان را ۶۷ سال و در زنان ۷۳ سال بوده است.

وی با بیان اینکه ۸۹۴ ازدواج و ۱۶۰ طلاق در شهرستان سمنان طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری ثبت شده است، افزود: آمار طلاق در بین خانواده‌های سمنانی در سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام / م

کاهش طلاق در سمنان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.