موتور هواپیمای مسافربری ایرباس خطوط هوایی فرانسه در پرواز از پایتخت ساحل عاج به پاریس دچار نقص فنی وادار به بازگشت به مبدا خود شد.

نقص فنی سبب بازگشت هواپیمای مسافربری فرانسه به ساحل عاج شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، موتور یک هواپیمای مسافربری ایرباس A۳۸۰ خطوط هوایی فرانسه با ۵۰۰ مسافر که دیروز (یکشنبه) در حال پرواز از آبیجان، پایتخت ساحل عاج، به پاریس بود دچار نقص فنی و مجبور با بازگشت به فرودگاه آبیجان شد. خلبان هواپیما با موفقیت توانست آن را بر زمین بنشاند.

یکی از مسافران این پرواز که خبرنگار بلومبرگ بود گفت: «ما بر فراز نیجریه بودیم که من برای لحظاتی گلوله‌ای از آتش را دیدم و سپس صدای انفجاری در سمت چپ هواپیما شنیده شد».

او در ادامه افزود: «هواپیما شروع کرد به چرخیدن و همه چیز در حال تکان خوردن بود. مردم وحشت کرده بودند. خلبان آمد و گفت موتور سمت چپ را از دست داده‌ایم و باید به آبیجان بازگردیم».

جین لاک مولس، مدیر بخش غرب آفریقای خطوط هوایی فرانسه ضمن تایید این حادثه گفت: «از نظر فنی این مشکل انفجار موتور نامیده می‌شود که مشکل رایجی است. گهگاهی این اتفاق روی می‌دهد. موضوع شناخته‌شده‌ای است. خدمه در شبیه‌سازی‌های سالانه به خوبی آموزش داده می‌شوند».

او گفت این هواپیمای غول‌پیکر چهارموتوره که بزرگترین جت مسافربری جهان است در تمام طول مسیر بازگشت به آبیجان در حال ارتعاش بود.

شایان ذکر است، در این حادثه کسی آسیب ندید.

انتهای پیام/

برچسب ها: آفریقا ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار