بر اساس گزارش کمیسیون برابری و حقوق بشر انگلیس، لندن در رسیدگی به بازماندگان حادثه آتش‌سوزی مهیب برج گرنفل که دچار آسیب‌های روحی شده‌اند، ناکام مانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه ­گاردین نوشت کمیسیون برابری و حقوق بشر انگلیس در گزارشی اعلام کرد از کودکانی که پس از آتش‌سوزی برج گرنفل دچار آسیب روحی شدند، حمایت آموزشی و روانی چندانی نشده است.

روزنامه انگلیسی گاردین در مطلبی نوشت: کمیسیون برابری و حقوق بشر انگلیس این هفته در گزارشی انتقادی از دولت محلی و ملی این کشور، هشدار داد پس از آتش‌سوزی در برج گرنفل، به کودکانی که تحت تاثیر این حادثه غم‌انگیز قرار گرفته بودند، بی‌توجهی شده است.

این کمیسیون در یک ارزیابی درباره چگونگی واکنش دولت به این فاجعه، در گزارش خود عدم همکاری دستگاه‌ها را هم پس از وقوع این حادثه و هم یک سال پس از آن را مورد توجه قرار داد. در این گزارش همچنین آمده است مقامات کشور منافع کودکان را در اولویت تلاش‌های خود قرار ندادند و این نقض تعهدات بین‌المللی است.

دیوید ایساک، رئیس این کمیسیون، گفت: «حمایت از خانواده‌هایی که در آن شب دوستان و عزیزانشان را از دست دادند به خصوص درباره کودکان، باید دغدغه اصلی باشد.»

او افزود: «کودکان از نظر بهداشت روانی و آموزشی به خوبی حمایت نشدند. نیاز‌ها و حقوق آن‌ها نادیده گرفته شد.»

بر اساس مصاحبه‌هایی که با خانواده‌ها انجام شد، در گزارشی تحت عنوان «پس از گرنفل» آمده است بسیاری از کودکانی که در این آتش‌سوزی -که ۷۲ کشته برجای گذاشت- یک دوست یا یکی از اعضای خانواده خود را از دست دادند، برای دریافت کمک تلاش کردند.

یکی از مصاحبه‌شوندگان گفت: «کودکان زیادی هستند که هنوز تحت تاثیر آن آتش‌سوزی هستند. خدمات لازم برای آن‌ها در دسترس نیست.»

این کمیسیون درباره نوع مشاوره‌هایی که پس از آتش‌سوزی برای کودکان ترتیب داده شد اعلام کرد در مدارس به جای جلسات مشاوره خصوصی، جلسات گروهی برگزار شده است.  به علاوه، در دو سوم بزرگسالانی که از این حادثه جان سالم به در بردند نشانه‌هایی از اختلال استرس پس از حادثه دیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، کودکانی که پس از آتش‌سوزی برای امتحان به مدارس رفتند، دچار آشفتگی و پریشانی شدند. از ورود برخی از آن‌ها به مدرسه به علت آسیب روحی که دیده بودند جلوگیری شد بدون اینکه مشخص شود آن‌ها چه وقت می‌توانند دوباره امتحان بدهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار