مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاجه ارومیه از افزایش ۲۰ سانتیمتری سطح تراز آب دریاچه ارومیه در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

سطح تراز آب دریاچه ارومیه۲۰ سانتی‌متر بالا آمدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،مسعود تجریشی مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاجه ارومیه با ابراز رضایت از میزان بارش‌ها در سال جاری ابراز داشت: میزان بارش‌ها در سال جاری خوب بود که امیدواریم در فصل بهار نیز شاهد حدود ۳۵ درصدی بارش‌ها باشیم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین علت‌ها به زمان رهاسازی بر می‌گردد، گفت: سال‌های گذشته رهاسازی‌ها در اواخر اسفند شروع می‌شد اما امسال با هماهنگی‌های صوت گرفته رهاسازی از بهمن ماه آغاز شد.

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه تاکید کرد: هدایت سر دهانه‌ها به رودخانه با مشارکت کشاورزان از ۲ سال پیش شروع شده چرا که در گذشته آب را به سمت مزارع می‌بردند و آب به دریاچه نمی‌رسید، اما انتظار می‌رود ظرف یکی دو سال آینده کلیه سر دهانه‌ها به سمت دریاچه ارومیه هدایت شود.

تجریشی همچنین از اجرای ۲ پروژه بزرگ در سال آینده خبر داد و عنوان کرد: پساب تصفیه خانه‌های تبریز و ارومیه در تیرماه و شهریورماه آینده وارد دریاچه ارومیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تقریباً ۵۰ درصد منابع مالی که تاکنون هزینه شده، صرف پروژه‌هایی شده که آب آنها یکی و نیم تا ۲ سال آینده وارد دریاچه ارومیه می‌شود.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

وضعیت دریاچه ارومیه چگونه است؟

برچسب ها: محیط زیست ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.