رییس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان از ثبت ۱۷ وقف جدید در استان خبر داد.

ثبت ۱۷ وقف قرآنی در هرمزگانحجت الاسلام بهرام رنجبر رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۷ وقف قرآنی در استان ثبت شده است.
وی افزود: از ابتدای سال تا کنون ۸۸ وقف جدید در استان ثبت شد هاست که ۱۷ مورد ازاین وقف‌ها، وقف با نیت امور قرآنی بوده است.
رئیس اداره قرآنی اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت: این موقوفات در شهرستان‌های پارسیان، میناب، بندرلنگه، بستک، رودان و حاجی آباد است.
حجت الاسلام رنجبر افزود: راه اندازی ایستگاه‌های مشاوره وقف با عنوان ایستگاه «همه واقف باشیم» و مشاوره و جهت‌دهی به خیرین به سمت نیات مورد نیاز روز جامعه زمینه را برای ایجاد وقف‌های جدید فراهم کرده است.
وی با اشاره به انجام مشاوره‌های وقف به واقفان بر اساس نیاز‌های روز جامعه گفت: وقف برای امور قرآنی از اولویت‌های وقف است.
رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت:. وقف سنت حسنه‌ای است و زمانی که انسان مال خود را وقف می‌کند، اثرات مثبتی در زندگی مادی و اخروی نصیبش می‌شود.
حجت الاسلام بهرام رنجبر با اشاره به اینکه وقف قرآنی یکی از نیاز‌های ضروری استان است، افزود: نهادینه کردن این نوع وقف موجبات حل بسیاری از مشکلات فعالان قرآنی استان را فراهم می‌کند.
وی ا. افزود: اوقاف، پشتوانه و ظرفیتی برای حفظ و صیانت از حقوق موقوفات است و حوزه کاری آن به دو بخش مدیریت موقوفات و بقاع متبرکه تقسیم می‌شود.
انتهای پیام/ر


ثبت ۸۸ وقف درهرمزگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.