وزارت خارجه آلمان با بروزرسانی توصیه‌های مسافرتی خود، به شهروندانش در خصوص تشدید بازداشت‌ها در ترکیه هشدار داد.

هشدار آلمان به شهروندان خود درباره افزایش بازداشت‌ها در ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله، وزارت خارجه آلمان با بروزرسانی توصیه‌های مسافرتی خود درباره ترکیه، اعلام کرد بیان آزاد عقیده در آلمان از سوی مقامات ترکیه‌ای قابل تحمل نیست و به شهروندان خود در خصوص تشدید بازداشت‌ها در ترکیه هشدار داد.

توصیه‌های وزارت خارجه آلمان متوجه روزنامه نگاران، افرادی که در برخی نشست‌ها شرکت می‌کنند و هر فردی که اظهارات انتقادی از دولت ترکیه را در رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌کند، می‌شود.

وزارت خارجه آلمان اعلام کرد شمار شهروندان اروپایی‌ها از جمله آلمانی‌هایی که بدون ارائه توضیح در بازداشت کشور ترکیه هستند، رو به افزایش است. در بروزرسانی توصیه‌های مسافرتی وزارت خارجه آلمان اعلام شد: این موضوع را رد نمی‌کنیم. دولت ترکیه اقدامات بیشتری را علیه نمایندگان رسانه‌های آلمانی و سازمان‌های جامعه مدنی در پیش خواهد گرفت. بیانیه‌هایی که دربرگیرنده آزادی بیان در آلمان است، امکان دارد در ترکیه منجر به محدودیت‌های حرفه‌ای و پیگرد‌های قضایی شود.

برلین یادآور شد طی دو سال گذشته شماری از اتباع آلمان در ترکیه به طور خودسرانه بازداشت شده‌اند. پیش از این نیز هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان تصمیم مقامات ترکیه در خصوص صادر نکردن مجوز مطبوعاتی برای شماری از روزنامه نگاران این کشور را مورد انتقاد قرار داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار