رئیس اداره منابع طبیعی کوهپایه گفت: اهمیت مشارکت مردم در حفاظت و احیای عرصه های منابع طبیعی با توجه به اکوسیستم شکننده شرق اصفهان امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد رضا بحرینی رئیس اداره منابع طبیعی کوهپایه، گفت:اشاعه فرهنگ درختکاری در سخت‌ترین شرایط اقلیمی همچون شهر ورزنه و لزوم مدیریت در نوع کاشت و نحوه حفظ آن با توجه محدودیت منابع آبی موجود در شرق اصفهان از ضروری‌ترین مسائل قابل پیگیری می‌باشد.

وی با اشاره به منابع طبیعی به عنوان بستر حیات و توسعه پایدار بیان نمود: آموزش حفظ منابع طبیعی می‌بایست از کودکی در بستر خانواده آغاز و در مقاطع مختلف تحصیلی از مدرسه تا دانشگاه ادامه داشته تا بنیان این فرهنگ به طور واقعی شکل بگیرد. حضور دانش آموزان در اینگونه مراسمات فرهنگی را باید بیش از پیش قوت داد تا حفظ منابع طبیعی به عنوان اصل و ارزش در ذهن دانش آموزان میهن اسلامی ایران نهادینه شود.

 
رئیس اداره منابع طبیعی کوهپایه افزود: در هفته منابع طبیعی ۱۵۰۰ اصله نهال درشهر ورزنه توزیع شد که علاوه بر این متقاضیان می‌توانند درخواست خود را ارائه و تا حد امکان عرضه نهال به همشهریان عزیز صورت می‌پذیرد.
مراسم جشن درختکاری ویژه هفته منابع طبیعی در حوزه کوهپایه، بخش بن رود ورزنه با حضور معاونت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اصفهان، رئیس منابع طبیعی کوهپایه، امام جمعه، بخشدار، مسئولین شهری ورزنه و حضور چشم گیر دانش آموزان دختر در امامزاده میرزین العابدین ورزنه برگزار شد.
 
در این مراسم که با همکاری شهرداری ورزنه برگزار شد تعدادی اصله نهال توسط مسئولین و دانش آموزان غرس شد. 
 
انتهای پیام/م 
 

آموزش حفظ منابع طبیعی می‌بایست از کودکی در بستر خانواده آغاز شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار