بازهم رانیری پیرمرد آرام اهل سن سابا، نفر اول نیمکت رم شده است. در آخرین روز‌های حضور قبلی‌اش با توتی به مشکل خورده بود، اما حالا با پیشنهاد ال‌کاپیتانو به المپیکو برگشته است.

نفر اول نیمکت رم در انتظار ماجراجویی های جدیدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از هشت سال دوباره به خانه برگشت. در شرایطی تقریبا مشابه. تقریبا یک سال بعد از فصلی فوق‌العاده. در سال ۲۰۰۹ جایگزین لوچانو اسپالتی شد و این بار به جای اوزه بیو دی‌فرانچسکو هدایت تیم محبوب دوران کودکی‌اش را برعهده گرفت.

سبک کاری رانیری شاید به مذاق خیلی‌ها خوش نیاید. او به کمتر پیشنهادی پاسخ منفی می‌دهد. حضور در حدود ۲۰ تیم به‌عنوان سرمربی گواه همین قضیه است. از اینترمیلان و یوونتوس تا نانت و فولام! با این حال روی دیگری هم وجود دارد. کلودیو از هیچ چالشی نمی‌ترسد؛ حتی اگر در پایان با شکست مواجه شود. اتفاقی که در فولام برای او رخ داد، اما در دوره ابتدایی حضورش در رم به وقوع نپیوست.

۵۰ برد، ۱۷ مساوی و ۲۳ باخت کارنامه‌ای بود که پس از شکست ۴ بر ۳ برابر جنوا و خروجش از باشگاه، در سال ۲۰۱۱ از او بر جای ماند. رانیری و شاگردانش اگر بدشانس نبودند و به یکی از بهترین اینتر‌های تاریخ بر نمی‌خوردند؛ حالا آخرین قهرمانی‌شان در سری A به سال ۲۰۰۱ بر نمی‌گشت و حتی می‌توانستند برای اولین بار در تاریخ‌شان به صورت همزمان قهرمان لیگ و کوپا بشوند و دبل کنند، اما نراتزوری بی‌نظیر مورینیو، هم قهرمانی در لیگ را قاپید و هم در فینال جام حذفی و سپس در بازی سوپرکاپ مقابل‌شان به برتری رسید و همه جام‌ها را درو کرد. همان زمان بود که مورینیو بازیکنان رم و رانیری را به گلادیاتور‌های قبل از شروع مسابقه تشبیه کرد و به تمسخر گرفت.

حالا بازهم پیرمرد آرام اهل سن سابا، نفر اول نیمکت رم شده است. در آخرین روز‌های حضور قبلی‌اش با توتی به مشکل خورده بود، اما حالا با پیشنهاد ال‌کاپیتانو به المپیکو برگشته است؛ حداقل تا پایان فصل. ماموریت رانیری مشخص است. او باید بعد از حذف تیم از لیگ قهرمانان و کوپای ایتالیا، تیمش را برای ۱۲ بازی باقی‌مانده در لیگ مهیا کند تا آن‌ها در رقابت با دو تیم شهر میلان و همچنین آتالانتا و همشهری‌شان لاتزیو، به‌عنوان سومی دست پیدا کنند و سهمیه چمپیونزلیگ فصل بعد را به دست بیاورند. رانیری در ۱۲ بازی پیش رو سه جدال سخت را مقابل تیم‌های ناپولی (هفته بیست‌ونهم)، اینترمیلان (هفته سی‌وسوم) و یوونتوس (هفته سی‌وششم) خواهد داشت که دیدار مقابل نراتزوری، هم می‌تواند جنبه انتقامی داشته باشد و هم یک دیدار کاملا ۶ امتیازی در راه کسب سهمیه خواهد بود.

او بعد از رسیدن به رکورد ۶۱ درصد پیروزی در موناکو، بهترین نمایش خود را در دوره اول حضورش برای رم بر جای گذاشت و به نرخ پیروزی ۵۵ درصد رسید. حال باید دید بعد از عملکرد نه‌چندان خوب در نانت و فولام می‌تواند به یک موفقیت قابل توجه در قواره‌های فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ در لستر سیتی برسد یا کم‌کم باید کلودیو را در پایان راه مربیگری و ورود به دنیای بازنشستگی تصور کنیم.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار