سید ابراهیم رئیسی، عصر روز گذشته برای تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام حضور یافت.

اولین روز کاری رئیس جدید دستگاه قضا چگونه گذشت؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جدید قوه قضائیه عصر روز گذشته برای تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر امام حضور یافت و مورد استقبال سیدحسن خمینی قرار گرفت.

رئیسی همچنین در اولین موضع‌گیری خود بعد از تصدی ریاست قوه قضائیه در پیامی اینستاگرامی نوشت: «آینده ایران عزیز و تداوم جریان انقلاب و ارزش‌های آن در گرو اجرای عدالت و مبارزه با فساد است و زندگی اشرافی با تفکر انقلابی اسلامی سازگاری ندارد.»


بیشتر بخوانید: حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه منصوب شد


رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام طی پیامی انتصاب رئیسی را به سمت ریاست قوه قضائیه تبریک گفت.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی (دام عزّه)
با تبریک انتصاب حضرتعالی به ریاست قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران از سوی مقام معظم رهبری (دامه برکاته)، بی‌شک خدمت به نظام مقدس اسلامی در این منصب خطیر افتخار بزرگی است که نصیب جنابعالی شده است.
امید است در پرتو عنایات حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا فداه در انجام وظایف محوله موفق باشید. مسلما وجود قضات شریف و همکاران صدیق در میان مسئولان عالی قضایی توفیق دیگری است که در انجام این مسئولیت مهم شما را یاری خواهد کرد.
از خداوند متعال برای جنابعالی و همه قضات و کارکنان شریف دستگاه قضایی آرزوی توفیق بیش از پیش مسألت می‌نمایم.
صادق آملی‌لاریجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام
--------------------------------------------------------------------------
حسن روحانی رئیس‌جمهور هم در پیامی انتصاب سیدابراهیم رئیسی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت ریاست قوه قضائیه را تبریک گفت.

متن پیام روحانی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای رئیسی
ریاست محترم قوه قضائیه
سلام علیکم
انتصاب جنابعالی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به سمت ریاست قوه قضائیه را که نشان اعتماد معظم‌له و مدیریت شایسته شما در مسئولیت‌های پیشین در آن قوه است، تبریک می‌گویم.

دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران، مهم‌ترین نماد اراده نظام اسلامی برای احقاق حقوق مردم و اجرای عدالت و تامین امنیت اجتماعی است. بی‌تردید انجام این رسالت خطیر در سایه استقلال دستگاه قضایی و به دور از ملاحظات حزبی و جناحی و بی‌اعتنا به فشار برخی قدرت‌های رسانه‌ای و تبلیغی امکان‌پذیر خواهد بود، که در این راستا قدم‌های برداشته‌شده باید تکمیل گردد.

در این مقطع حساس بخش بزرگی از بار مسئولیت تقویت سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به نظام بر دوش آن قوه محترم است که با پیروی از سیره و منش شهید آیت‌الله دکتربهشتی بنیانگذار دستگاه قضای اسلامی در کشور و اجرای دقیق قوانین و فرامین امام راحل (ره) به‌ویژه فرمان هشت ماده‌ای سال ۱۳۶۱ ایشان و ارشادات مقام معظم رهبری مدظله، می‌توانیم شاهد شکوفایی و پویایی بیشتر ارزش‌های اسلامی و انقلابی باشیم.

اینجانب ضمن اعلام آمادگی دولت تدبیر و امید برای همکاری و تعامل با آن قوه در جهت تحقق آرمان‌های بلند نظام اسلامی و اجرای دقیق قانون اساسی، امیدوارم با حضور جنابعالی در رأس دستگاه قضایی کشور، شاهد تحولات مورد انتظار مردم در گسترش عدالت اجتماعی، احقاق حقوق عمومی و شهروندی، مبارزه جدی و همه‌جانبه با فساد و تحکیم امنیت در همه ابعاد آن از جمله امنیت سرمایه‌گذاری و صیانت از فعالیت‌های سالم اقتصادی در کشور باشیم.

همچنین لازم می‌دانم از خدمات و تلاش‌های ریاست پیشین قوه قضائیه آیت‌الله آملی‌لاریجانی، تقدیر نموده و توفیقات ایشان را در خدمت به مردم و نظام اسلامی از خداوند بزرگ مسألت نمایم.
حسن روحانی
رئیس‌جمهوری اسلامی ایران
--------------------------------------------------------------------------
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پیامی انتصاب آیت‌الله دکتر سیدابراهیم رئیسی به ریاست قوه قضائیه کشور را به وی تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب حجت‌الاسلام و المسلمین آقای حاج سیدابراهیم رئیسی
باسلام و تحیت
انتصاب جنابعالی را به‌عنوان ریاست قوه قضائیه از سوی مقام‌معظم رهبری از سوی خود و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.
بحمدالله شما از خادمان و یاران ارزشمند نظام و رهبری می‌باشید و دارای سوابق طولانی به‌ویژه در عرصه قضایی هستید.
لازم می‌دانم بر آمادگی و اهتمام مجلس شورای اسلامی در راستای افزایش همکاری و هم‌افزایی و توسعه روابط با قوه قضائیه به‌ویژه درخصوص تصویب قوانین موردنیاز تاکید کنم.
از خداوند متعال توفیق روزافزون جنابعالی و سایر خدمتگزاران در قوه قضائیه را از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.
علی لاریجانی
رئیس مجلس شورای اسلامی

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار