مجلس نمایندگان آمریکا رؤسای جمهور این کشور را موظف به ارائه اظهارنامه‌های مالیاتی خود کرد.

لجبازی‌های ترامپ موجب تصویب طرح ارائه اظهارنامه مالیاتی رؤسای جمهور آمریکا شدبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی نشریه هیل، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا برای وادار کردن دونالد ترامپ به ارائه اظهارنامه مالیاتی‌اش، طرحی را تصویب کردند که طی آن همه رؤسای جمهور آمریکا موظف به ارائه اظهارنامه مالیاتی خود می‌شوند.

نشریه کنگره آمریکا در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: در حالیکه دموکرات‌ها دریافت اظهارنامه مالیاتی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، را یکی از اولویت‌های کار‌های خود قرار داده‌اند، مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه طرحی را تصویب کرد که به موجب آن رؤسای جمهور این کشور موظف خواهند شد اظهارنامه‌های مالیاتی خود را اعلام کنند.

الزام اعلام اظهارنامه مالیاتی در لایحه اصلاح انتخاباتی گسترده دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا موسوم به اچ. آر.۱ (H.R. ۱) گنجانده شده است.

بر اساس این قانون، رؤسای جمهور، معاونان آن‌ها و نامزد‌های احزاب اصلی برای این سمت‌ها ملزم هستند اظهارنامه‌های مالیاتی ده سال خود را به کمیسیون انتخابات فدرال ارائه دهند. این کمیسیون نیز آن را منتشر می‌کند. اگر آن‌ها از ارائه اظهارنامه مالیاتی خود خودداری کنند، رئیس کمیسیون انتخابات فدرال کپی این اسناد را از وزارت خزانه‌داری درخواست خواهد کرد. بر اساس متممی که این هفته ضمیمه این قانون شد، این افراد همچنین ملزم هستند اظهارنامه مالیاتی شخصی و کاری خود را ارائه دهند.

دموکرات‌ها موضوع اظهارنامه مالیاتی را در قانون اچ. آر.۱ گنجاندند تا این حقیقت را به نمایش بگذارند که ترامپ اولین رئیس‌جمهور طی ده‌ها سال گذشته در آمریکا است که از ارائه اسناد مالیاتی خود به صورت داوطلبانه خودداری می‌کند. ترامپ گفته است تا زمانی که اظهارنامه‌اش تحت حسابرسی است، آن‌ها را منتشر نخواهد کرد، اما اداره خدمات درآمد داخلی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفته است حسابرسی مانع ارائه اطلاعات مالیاتی نمی‌شود.

این رای گیری زمانی انجام شد که دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا به درخواست از وزارت خزانه داری برای دریافت اظهارنامه مالیاتی ترامپ نزدیک می‌شوند. دموکرات‌ها خواستار بررسی اظهارنامه‌های ترامپ هستند تا بدانند که آیا تضاد منافع ارتباطی با دولت‌های خارجی دارد یا خیر.

ریچارد نیل، رئیس کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان، این اختیار را دارد که از وزارت خزانه‌داری درخواست دریافت اظهارنامه‌های مالیاتی افراد را بدهد. این کمیته می‌تواند پس از بررسی این اسناد، در گزارشی به مجلس نمایندگان اجازه دهد همه یا بخشی از اطلاعات موجود در این اظهارنامه منتشر شود.

نیل زمان مشخصی را برای درخواست اظهارنامه مالیاتی ترامپ از وزارت خزانه‌داری تعیین نکرد، اما برخی پیش‌بینی کرده‌اند که به زودی چنین درخواستی مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار