دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروندگفت: فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند با انسجام و انگیزه بیشتر پیگیری شود.

حمید بحرینی دبیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد منطقه آزاد اروند در نشست خبری که به مناسبت 18 اسفندماه سالروز تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد درمجتمع مقیطیه برگزار شد در گفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: یکی از ابزارهای پرداختن به فرهنگ، هنر است و به همین منظور تلاش می‌کنیم با پرداختن به هنر، بعد فرهنگی را در مساجد تقویت کنیم.

وی با اشاره به تفکیک کانون های فرهنگی هنری مساجد اروند از استان خوزستان افزود: هر استان دارای یک دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد می باشد که با توجه به ساختار مدیریتی در منطقه آزاد اروند، این منطقه مانند یک استان دیده شد و یک دبیرخانه مجزا برای آن در نظر گرفته تا فعالیت کانون ها و مساجد شهرهای آبادان و خرمشهر پربار تر از گذشته به کار خود ادامه دهد .

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند در باره تعداد کانون‌های فعال در منطقه آزاد اروند گفت: در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر ۶۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد وجود دارد که از این تعداد ۲۸ کانون متعلق به شهرستان خرمشهر و ۳۲ کانون در شهرستان آبادان قرار دارد.

بحرینی به رویکرد‌های کانون‌ها در سال ١٣٩٨ اشاره کرد و افزود: در راستای تعیین افق روشن برای کانون‌ها،٤ رویکرد را دنبال می‌کنیم اولین رویکرد؛ تقویت فعالیت‌های ورزشی، دومین رویکرد گسترش فعالیت‌های اجتماعی، سومین رویکرد آموزش فعالیت‌های فرهنگی هنری مورد نیاز جامعه و چهارمین رویکرد تشکیل گروه‌های جهادی در مساجد می‌باشد که علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه‌های قرآن، احکام و حوزه‌های تربیتی می‌باشد هم افزیی صورت می‌پذیرد تا پر رنگ‌تر با و منسجم‌تر با همکاری سایر دستگاه‌ها در منطقه اجرا گردد.

وی به وظایف دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد اشاره کرد و گفت: بخشی از وظایف ما خاص مساجدی است که کانون فرهنگی و هنری در آن‌ها مستقر می‌باشد و بخشی دیگر نیز عام بوده و همه مساجد شهرستان‌های آبادان، خرمشهر، مینوشهر، چوئبده، اروندکنار، و حومه این شهر‌ها را شامل می‌شود.

مسئول کانون‌های فرهنگی هنری مساجد منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه پیش‌تر در شهرستان‌های آبادان و خرمشهر یک مسئول امور مساجد وجود داشت که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد زیر نظر این مسئول فعالیت می‌کردند، افزود: در حال حاضر نیز این ساختار حفظ می‌شود با این تفاوت که به جای اینکه زیر نظر دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در استان خوزستان باشند زیر نظر دبیرخانه کانون‌ها در منطقه آزاد اروند هستند و امور محوله سهل الوصول‌تر از نظر مالی و اداری پیگیری می‌شود.

بحرینی افزود: تلاش می‌کنیم تا با استفاده از یک خرد جمعی کار را پیش ببریم و به همین منظور در نظر داریم تا یک کارگروه فرهنگی و هنری برای این دبیرخانه ایجاد کنیم که در آن از نخبه‌های هر حوزه اعم از رسانه، هنر، و ورزش و موارد دیگر استفاده شود. همچنین مساجدی که برنامه اجرایی مناسبی داشته باشند در اولویت بالاتری برای تجهیز و تأمین هزینه‌ها قرار می‌گیرند که این موضوع به‌نوعی مشوق برنامه محور بودن مساجد است.

وی صادرات فرهنگی را از اهداف کانون‌های مساجد ذکر و گفت: با توجه به اشتراکات فرهنگی و مذهبی همچون پیاده روی بزرگ اربعین در عراق، می‌توان از این فرصت‌ها بهره کافی را برد و در همین راستا آماده اجرای برنامه‌های مشترک در قالب هفته فرهنگی با مساجد استان بصره عراق و سایر استان‌های این کشور می‌باشیم.

انتهای پیام/ د

انجام فعالیت های کانون های مساجد

برچسب ها: مساجد ، مناسبت مذهبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.