قبله درباره شرایط رجیستری گوشی‌های وارداتی از طریق مسافری گفت: رجیستری گوشی‌های همراه مسافری باید با پرداخت حقوق و عوارض و ثبت در سامانه گمرک انجام شود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شاتا، محمد قبله تصریح کرد: رجیستری گوشی تلفن همراه تغییری را تجربه نکرده و عملیات رجیستری همچنان در حال انجام است.

وی درباره دلایل اختلال ایجاد شده در این بازار گفت: از حدود یک هفته پیش سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی به یکدیگر وصل شد تا از این طریق هویت واقعی مسافران مشخص شود.

قبله درباره اختلال رخ داده در بازار گوشی تلفن همراه و انتشار شایعاتی درخصوص توقف رجیستری گوشی‌های مسافری خاطرنشان کرد: وزارت صنعت به سرعت موضوع را مورد بررسی قرار داد، زیرا عملیات رجیستری به هیچ عنوان متوقف نشده است.


بیشتر بخوانید: سایت ثبت گوشی مسافری امروز باز می‌شود


وی ادامه داد: با توجه به اینکه روز‌های پایان سال فصل خرید گوشی است، به گمرک اعلام شد تا زمانی که عملیات ارتباط این ۲ سامانه (یعنی سامانه گمرک و سامانه نیروی انتظامی) به شکل کامل اتفاق نیفتاده، وضعیت به روال سابق ادامه یابد.

مدیر کل دفتر امور خدمات بازرگانی تاکید کرد: پیاده سازی عملیات از زمانی آغاز می‌شود که مشکلات در این بخش برطرف شده باشد.

قبله ادامه داد: پس از ثبت مشخصات گوشی در سامانه گمرک، این مشخصات به سامانه «همتا» (سامانه هوشمند مدیریت تجهیزات ارتباطی) برای رجیستری اعلام می‌شود.

سیزدهم اسفندماه تعدادی از فروشندگان گوشی تلفن همراه در حوالی بازار‌های موبایل چارسو و علاءالدین اعتراض خود را درباره آنچه مشکل رجیستری گوشی خواندند، اعلام کردند که با حضور مسئولان متولی اتحادیه و تشریح اقدام‌های در حال انجام برای حل مشکلات این بخش، به محل کسب خود بازگشتند.

انتهای پیام/

عملیات رجیستری به هیچ عنوان متوقف نشده است

برچسب ها: وزارت صنعت ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابوالقاسم رجبی
۱۶:۱۳ ۱۹ اسفند ۱۳۹۷
در حالی که من و خیلی های دیگر به صورت قانونی گوشی خود را از طریق پستی خریداری کرده ایم و عوارض گمرک را هنگام ترخیص داده ایم. اما هنوز گوشی ما رجیستر نشده است. اما مغازه دار‌هایی که گوشی را به شماره ملی فردی که مسافرت نرفته رجیستر می‌کنند خیلی سریعتر گوشی شان از طرف سامانه همتا فعال می شود.
آخرین اخبار