بخشودگی جرائم دیرکرد وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در مجلس تصویب شده اما در اجرا با اما و اگرهایی مواجه است.

تاپ عید 13 فروردین/بخشودگی جرایم وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۹۸ اجرایی می‌شود؟به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ماجرای بخشودگی جرائم دیرکرد وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان از سال ۹۵ کلید خورد، مصوبه‌ای که توسط مجلس برای تشویق گیرندگان تسهیلات و یا حتی تشویق تولید صورت گرفت.

بر این اساس در تبصره ۳۵ قانون بودجه سال ۹۵ تمهیداتی مبنی بر بخشودگی سود و جرائم تسهیلات کمتر از یک میلیارد ریال اندیشیده شد که این مصوبه در بودجه سال ۹۶ نیز مورد تمدید قرار گرفت. بر اساس آمار در سال‌های ۹۵ و ۹۶، ۵۴۰ هزار پرونده از این طریق مختومه شد و بیش از ۳ هزار میلیارد تومان از  مبالغی که وصول نشده بود  به سیستم بانکی برگشت.
 
این موضوع در  تبصره ۱۶ لایحه بودجه سال ۹۸ به بررسی بخشودگی جرایم وام‌ها پرداخته است و به صراحت می‌گوید:  افرادی که وام‌های معوق کمتر از صد میلیون تومان دریافت کردند چنانچه وام خود را در سال ۹۸ تسویه کنند تنها ملزم به پرداخت اصل آن هستند و سود وام و جریمه کرد بخشیده می‌شود.   حداقل ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای انجام این مهم در لایحه بودجه در نظر گرفته شده است.
 
اما متاسفانه موضوعی که سیستم بانکی و همچنین دارندگان جرایم بانکی را نگران کرده است؛ اجرای دست و پا شکسته این قانون در سیستم بانکی است. تماس های مکرر متقاضیان بخشودگی با خبرنگار ما نشان می دهد سیستم بانکی یا منابعی برای این بخشودگی ندارد و یا تمایلی به اجرای این مصوبه ندارد.
 
الیاس حضرتی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو  با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در انتقاد به اجرایی نشدن این مصوبه می گوید: طبق ادوار گذشته بخشودگی جرائم وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان برای سال ۹۷ هم مصوب شده است، اما هنوز برای اجرایی شدن آن برای تولیدکنندگان و افراد عادی لنگ مانده ایم.

وی افزود: نمی‌دانیم گرفتاری بانک مرکزی بر سر چه موضوعی است که از اجرایی شدن این مصوبه در سال ۹۷ سر باز زد. قرار است برای سال ۹۸ هم این موضوع تصویب و اجرایی شود، اما چطور باید توقع داشته باشیم مصوبه‌ای که در سال ۹۷ اجرا نشده در سال ۹۸ اجرایی شود.

موضوع کمبود منابع بار‌ها از طریق بانک به گوش مسئولان و مردم رسیده است؛ این کمبود منابع خود عاملی برای بنگاه داری بانک‌ها شده بود و اجازه عملکرد درست برای ارائه تسهیلات را از بانک‌ها  سلب کرده است.

بخشیدن از کیسه منابع بانکی صحیح نیست

بهاءالدین حسینی‌هاشمی کارشناس اقتصادی در حوزه بانکی در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بخشودگی جرایم بانکی وام‌های زیر ۱۰۰ میلیون تومان گفت: اگر فقط بخشیدن جرایم مدنظر باشد که بانک‌ها در حال بخشیدن هستند، مشکلی وجود ندارد، ولی اگر سود این جرایم بخشیده شود، تأثیر زیادی روی سود و ضرر بانک‌ها می‌گذارد چراکه تعداد زیادی از مطالبات بانک‌ها از سود همین جرایم است و این سود باید از کجا تأمین شود.

این کارشناس اقتصادی در حوزه بانکی افزود: باید دید که این بخشودگی جرایم بانکی و سود آن‌ها از کجا تأمین خواهد شد؛ آیا بانک‌ها از منابع دیگر این سود جرایم بانکی را تأمین می‌کنند و یا از بودجه و جیب خود بانک‌ها پرداخت می‌شود و از طرفی مجلس نمی‌تواند برای بانک‌های خصوصی و اموال دیگران تصمیم بگیرد.


بیشتر بخوانید: بخشودگی جریمه دیرکرد تسهیلات بانکی زمینه ساز تحرک بخشی بانک ها 


وی با اشاره به اینکه اگر بانک‌ها این سود را دریافت نکنند یک تأثیر منفی روی ترازنامه بانک‌ها می‌گذارد، تصریح کرد: ممکن است که این بخشودگی سود، یک دستاویزی برای وام‌هایی با مبالغ بالاتر شود که پول بانک‌ها را ندهند و دوباره مجلس قانون بگذارد که این سود جرایم بانکی هم بخشیده شود.

حسینی هاشمی با بیان اینکه شاید این بخشودگی جرایم بانکی از نظر اجتماعی به نفع افرادی با وام ۱۰۰ میلیون تومانی از بانک باشد، اظهار کرد: این عمل آثار خوبی ندارد چراکه ارزش پولی بانک تا الان ۱۰ یا ۲۰ درصد نسبت به آن موقع که ۱۰۰ میلیون تومان وام گرفته‌اند؛ تغییر کرده است و با پرداخت نکردن سود جرایم موجب آثار منفی برای تراز نامه بانک‌ها می‌شود.

وی با اشاره به اینکه آیا کسانی که وام گرفتند پول را صرف تولید کردند یا با آن کار‌های دیگر از جمله خرید خانه یا ماشین انجام دادند، تصریح کرد: قطعا اگر کسی وام را در راه درست تولید صرف کرده بود؛ می‌توانست قسط آن را پرداخت کند و معمولا کسانی که نتوانستند قسط وام را پرداخت کنند، این وام را برای جای دیگر غیر از تولید مصرف کردند و در مجموع بخشیدن از منابع بانک‌ها به صلاح اقتصاد نیست.

دولت باید مبلغ سود معوقه تسهیلات بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان را جبران کند

عزت‌الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با رسانه ها در اینباره می گوید: در سال‌های گذشته نیز بانک‌ها در اجرای این مصوبه مشکلاتی داشتند و تعدادی از بانک‌ها آن را اجرا می‌کردند و در تعدادی دیگر اجرا نمی‌شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون دولت باید این مبلغ را پرداخت کند، افزود: بانک‌ها نمی‌توانند سود تسهیلات را ببخشند چرا که باید از این منابع دریافتی به سپرده‌گذاران سود دهند و قرار بود مبلغ سود را دولت تقبل کند و بخش جریمه را نیز بانک‌ها ببخشند که در بخش بخشش جریمه مشکلی وجود ندارد.

یوسفیان ملا تصریح کرد: در سال گذشته سود بانک‌ها به موقع واریز نشد و بسیاری از بانک‌ها دچار مشکل شدند و اعلام کردند تا این مشکل حل نشود و پول به حساب بانک‌ها واریز نشود بانک‌ها نمی‌توانند با بخشودگی دیرکرد، وام زیر ۱۰۰ میلیون تومان را با مشتری تسویه کنند.

وی با تاکید بر اینکه در هر صورت این مورد باید اجرایی شود، تصریح کرد: جلسات مختلفی در کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی مجلس برگزار شده که راه‌های جبران پیش‌بینی و قانون به صورت صحیح اجرا شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیش‌بینی کرد تا حداکثر یک ماه آینده این مشکل حل و قانون فوق اجرایی شود.

بر اساس این گزارش اعتراض ها به عملکرد نصف و نیمه بانک ها در امر بخشودگی به کشاورزان خسارت دیده هم می رسد، بخشودگی که با تلاش های بسیار مدیرعامل بانک کشاورزی برای اجرا همراه شد اما همچنان به صورت سلیقه ای اعمال می شود.

قانون چند وام معوقه را مورد بخشودگی قرار می دهد؟

مسعود اسدی عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت بخشودگی سود و جرائم بانک‌ها به کشاورزان، اینچین می گوید: براساس مصوبه سال گذشته مجلس در زمینه بخشودگی جرایم تسهیلات کشاورزان تا سقف یک میلیارد ریال، بانک‌ها سلیقه‌ای عمل کردند و تنها برای هر کشاورز یک فقره وام مورد بخشودگی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تعداد تسهیلات به هیچ وجه حائز اهمیت نیست، افزود: براساس قانون، کشاورزان هر تعداد تسهیلات که تا سقف یک میلیارد ریال دریافت کرده باشند، در صورت تعویق در پرداخت اقساط، مشمول این مصوبه می‌شوند.

اسدی ادامه داد: با توجه به شکایتی که یکی از کشاورزان فعال یکی از استان‌ها به دیوان عدالت اداری کرد، حکم به نفع کشاورزان صادر شد به طوریکه هر تعداد تسهیلات تا سقف صد میلیون تومان مشمول قانون بخشودگی سود و جرائم بانکی قرار می‌گیرد که ابلاغ این موضوع در چند روز اخیر، حرکت بزرگی در تاریخ بخش کشاورزی است.

عضو شورای مرکزی خانه کشاورز در پایان تصریح کرد: ۸۰ درصد کشاورزان بدهکار بانک‌های کشور هستند که به سبب سود‌های مضاعف امکان پرداخت بدهی را ندارند؛ بنابراین  انتظار می‌رود بانک مرکزی هر چه سریع‌تر نسبت به اصلاح  آیین نامه موجود در این زمینه اقدام کند تا نظام بانکی کشور  از این بن بست بزرگ خارج شود.

گزارش از نرگس معززی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۵ آذر ۱۴۰۲
دزدتر از بانکها ندیدم صد رحمت به نزول خور
Iran (Islamic Republic of)
فرشید قجر
۱۵:۲۸ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
برخی موسسات اصلا طرح تخفیف رواجرا نکرده و هنوزم اجرا نمیکنه چرا کسی رسیدگی نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسین طالبی
۰۸:۴۰ ۰۸ دی ۱۳۹۹
سلام
یک وام برای هزینه درمان همسرم گرفتم وبیشترازاصل وام پرداختم زمان بخشودگی مراجعه کردم توشرایط سختی بودم اعلام نکردند که چه وقت زمان داریدتازه اونم بانک اعلام نکرد یکی ازدوستان به من گفت وپس مراجعه به بانک فرم تسویه راپرکردم که شرایط کرنا اعلام مشکلات کل جامعه وپساز جورکردن پول ومراجعه به بانک باخنده وتمسخر مواجه شدم که آقا دیر اومدی واقعا تاچقدعوام فریبی این تسویه ها روکی کرده چندرصد رانت گرفتند واعلام کردند آیا بانک وظبفه نداشته به مشتریان این موضوع اعلام کند
Iran (Islamic Republic of)
علی محمد باقری
۲۳:۵۳ ۰۶ آذر ۱۳۹۹
چرا با وجود واریزاصل بدهی وام‌های زیر صد میلیون بانک کشاورزی بخشنامه بخشش سود جریمه خود داری می کند
Iran (Islamic Republic of)
صادقی قمی
۰۱:۲۰ ۲۳ آبان ۱۳۹۹
سلام من ۶۰ میلون وام عوراقی گرفتم کار آفرینی سند کار گاهم در رهن بانکه ۹۸ بخشودگی علام شد برای جراعم وسود جراعم گوفتن اسل وام بدین سود جراعم بخشود میشود بند آذر ۹۸ اسل سود و اسل وام تسویه کردم بعد سه ما گفتن بخشود نشد حال باید سود وجراعم ودیر کرد راباید بدی مشگلات مان هزار برابر شده در یک مملکت سروتمند زندگی
Iran (Islamic Republic of)
جیمبو
۰۶:۰۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام من 3ملیون وام گرفتم الان باید18ملیون باید پرداخت کنم چگونه من اصل وتم را نتونستم پرداخت کنم
Iran (Islamic Republic of)
Fareme
۱۵:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من یک ساله وام مسکن رو طبق تبصره ۳۵ تصویه کردم ولی متاسفانه سند خونه من در رهن بانک هست من باید چه کار کنم میخوام خونه ام را بفروشم ولی سند ندارم تو،رو خدا یکی منوراهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
Fareme
۱۵:۰۰ ۳۰ خرداد ۱۳۹۹
سلام من یک ساله وام مسکن رو طبق تبصره ۳۵ تصویه کردم ولی متاسفانه سند خونه من در رهن بانک هست من باید چه کار کنم میخوام خونه ام را بفروشم ولی سند ندارم تو،رو خدا یکی منوراهنمایی کنه
Iran (Islamic Republic of)
عبداللطیف علوانی
۱۴:۵۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
وام سال هشتاد قابل بخشودگی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
سلام گفتن که تا اخر خرداد ماه 99 بخشودگی وام زیر صد میلیون ریال اجرا میشه ولی متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته حالا تکلیفه ما که اصل وامو از اینجا اونجا قرض کردیم تا پرداخت کنیم چیه لطفا مارو راهنمایی کنین ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
باسلام
من سال۹۳ یک وام به مبلغ ۱۰ میلیون گرفتم و تو این ۶ سال ۱۴ میلیون پراخت کردم و در حال حاضر در شرایط اقتصادی بدی قرار دارم مستاجرم و دوفرزند محصل دارم این ۱۴ میلیون هم به سختی پرداخت کردم و با فروش وسایل خونم الان بانک ۹ میلیون دیگه سود ازم میخواد من نمیتونم پرداخت کنم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۸ اسفند ۱۳۹۸
من.سال.87.شش.ملیون.وام.برداشتم.7.ملیون.دادم.الان.باید.14.ملیون.بدم.ب.کشاورزی.مشکل.جدی.دارم.حاضرم.بدم.جریمه.وجودش.ببخشند.مسعولین.شما.را.به.خدا.دین.مذهب.کاری.بکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۱۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام من 9میلیون وام گرفتم کارپوشاک میکردم ورشکسته شدم الان بانک میگه باید33میلیون بدی آخه مابایدچیکارکنیم ازکجابیاریم توراخدامشکل مردم حل کنید
Netherlands
ناشناس
۲۳:۴۴ ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
سلام ضامن کسی شدم توبانک میزان بانک صادرات میگه بدهی شمارو از میزان خریدیم ۲ تا بانک میزان و صادرات نزول میگیرن همه دروغ میگن دسته همشون باهم هست
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۴:۳۰ ۲۲ بهمن ۱۳۹۸
سلام چراکسانی که سال ۹۱تسهیلات بانکی دریافت کرده اند شامل بخشودگی جرائم وسود بانکی نمیشوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ولیزاده
۱۳:۵۱ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
با سلام آقا همش وعده وعیده دروغه بری بانک تا ریال آخر ربا را میگیرن صد رحمت به ربا
Iran (Islamic Republic of)
ابوالفضل باقریان
۰۸:۵۶ ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
با سلام بخشودگی جریمه ۶درصددرمقابل۳۰درصد و سودهای مرکب بانکها و موسسات کسر نکنند سنگین تر هستند فقط بانکها با زوروتهدید .،..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۰۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام بیخال قانون های تصویب شده این مملکت شین
Iran (Islamic Republic of)
delsa
۲۳:۰۰ ۳۰ دی ۱۳۹۸
ایا سود وام دامداری در نیم سال دوم بخشیده میشود؟
Iran (Islamic Republic of)
بابک
۱۶:۱۰ ۱۹ دی ۱۳۹۸
چرا بانکهای مثلا خصوصی این قوانین رو اجرا نمیکنن،بانک مهر اقتصاد پدر مارو دراورده وقتی ازشون میپرسیم چرا اجرا نمیکنین با جوابهای سربالا مواجه میشیم.ماهم مردم این کشوریم.گناه ماچیه که وام رو از مهر اقتصاد گرفتیم نه سپه؟؟؟به داد ماهم برسید
United States of America
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۰ دی ۱۳۹۸
سلام من ازبانک کشاورزی سال ۹۵ ‌-۳۰ میلیون وام گرفتم تا الان ۱۵ تومان بابت سودش پرداخت نمودم الان رفتم کلا تسویه کنم میگن باید ۴۸۵۰۰ پرداخت کنی وامیکه گرفتی مرابحه بوده وبخشش شامل حال تو نمیشه من یه فرد معلول هستم از کجا بیارم ۵۰ میلیون به بانک بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۳ دی ۱۳۹۸
باسلام وامی ازبانک ملی سال ۸۸ کرفتم جهت سرمایه درکردش مبلغ ۷۲ ملییون۵۰ ملیون انرا پرداخت نمودم ولی بعلت نوسان مواد زایعاتی که بری ساخت سبد میوه استفادی میکردم دچار ورشکستکی شدم وتوان پرداخت وام راندارم حال با عنایتی که دولت محترم نسبت پرداخت اصل وام های معوقه دستور فرموداند به بانک مراجعه میکنم می فرمایند شامل شما نمی شود چون منابعی نداریم درصورتی که ابلاغ ان رسانه ایشد ه حال من که قادر به پرداخت ای وام حدود۱۴۰ ملییون که۱۲۰ ملیون ان جربمه میباشد ندارم چه باید بکنم خواشمندم راهی برای افرادی مثل من پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۵:۴۳ ۲۵ آذر ۱۳۹۸
من چند سال قبل از بانک شهر وام گرفتم ولی به خاطر شرایط بد اقتصادی و هزینه های بالای دو فرزند معلولم نتوانستم به موقع اقساط بانک رو پرداخت کنم کل وام پنج میلیون بوده که همان موقع رییس شعبه از من پانصد هزار تومان از من به خاطر درست کردن وامم از من گرفت حالا وامم رسیده به بیست و پنج میلیون تومان آخه من از کجا بیاره پرداخت کنم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۱۶ ۱۸ آذر ۱۳۹۸
بانک ها قبول نمیکنند من خودم رفتم بانک سپاه قبول نمیکنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۰۰ ۲۰ آبان ۱۳۹۸
بنده یک وام به نام خانمم گرفتم ورشکست شدم زندگیم به مرز نابودی رسید ندارم پرداخت کنم وامم ۷تومن بوده الان میگن ۱۸تومن باید بدی میگن نزول حرامه این همه سود نزول نیست حرام نیست ندارم ارز مسعولین خواهش میکنم نزارن زندگیم ازهم بپاشه یعنی خیرین فقط مسجد بسازن بالاشم بزن وقف حاج اقا فلانی بجای اون مساجد که سالی بکبار درش بازمیشه به دوتا بدبخت کمک کنید ازجمله من خیلی اادم بدبخت هست تورو به خدا بگید من چکار کنم
Canada
Keyvan
۰۴:۲۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
بارها به بانک رفتم معاون زبونباز قبول نمیکنه هر بار داستانش عوض میشه تا حالا که سمج بازی دراوردم جانباز هم هستم ۴میلیونی شده ۴۰ میلیون بانکی ها خیلی اذیت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۱:۴۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۸
بدبخت کسی است که وام بگیرد تو را به خدا وام نگیرید خودم ۱۰۰ملیون گرفتم خونم رو گرو گذاشتم خونم قیمتش یک ملیارده ولی زدن ۴۰۰ تومان مزایده ۲۵۰تو مان می خواهند ازمن بدبخت بگیرند مردم وام نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید نگیرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۵ ۱۱ آبان ۱۳۹۸
جواب اینهنمه سوال راکی باید بده
Iran (Islamic Republic of)
خدیجه حف نظری
۰۲:۰۵ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
سلام تو رو خدا مسولین به درد مردم برسین من یک وام 14 ملیونی گرفته ام اصل پول رو پرداخت کرده ام یعنی الان 19 ملیون ریخته ام الان بانک حکم جلب من را گرفته با دو بچه دانش آموز فراری هستم تورو خدا کمکم کنید خواهش میکنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی زیرابادی
۲۳:۵۸ ۳۰ مهر ۱۳۹۸
من به نانک کشاورزی بدهکارهستم. رآضی هستم اصل وام را بدهم که 30ملیون است بدهم ولی سودش رآ ندارم بدهم وگرنه اگه داشتم. میبردم میرختم جلو ریس بانک الآن. 3سال است هیج کآری نمی توانم بکنم چون چکم برگشت خورده
Iran (Islamic Republic of)
hani
۰۰:۱۷ ۲۱ مهر ۱۳۹۸
اینکه وام گیرندها نتوانسته اند اقساط بدهند دلیل اصلیش کسادی بازار هستش
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۰۹ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
جهت کار تولیدی وام گرفتم به بانک صنعت ومعدن مراجعه کردم برای بخشودگی وام گفتند اعتبار وام شما از طرح بوده وشامل نمیشه.بند ژ سال 84
میخام بدونم اگه برای تولید کننده شامل نمیشه برای کی شامل میشه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا معندکار
۱۸:۰۵ ۱۸ مهر ۱۳۹۸
ضمن سلام.
طبق بند ل تبصره 16 بدهكاران بانكي ميتواند با پرداخت اصل پول حساب خود را تسويه كنند.بنده از بانك صنعت ومعدن طبق بند ژ وجوه معدني سال 84 وام گرفتم.به دليل ركود اقتصادي تمام دارييم را خرج معدن كردم.چندين سال است از بيماري تومور بدخيم مغزي رنج ميبرم و2 بار عمل كرده ام.بيمار ثعب اعلاج ميباشم.حالا با وضع جسمي در تاكسي تلفني كار ميكنم.
با كمال تاسف مجلس وامهاي بند ژ وجوه معدني سال 84 را استثنا قرار داده وبخشودگي شامل ما نميشود.
به شخصه ميشناسم كسي را كه 8 ساله پيش با وام مسكن منزل خريده و اقساط را پرداخت نكره.الان رفته اصل وام را داده.وقيمت ملك 11 برابر شده.
آيا حق من نيست كه زندگيم را براي معدن گذاشتم دولت حمايت كند؟
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
چرا صدای مارو نمیشنوید ما پیش کی بریم اخ چرا مردم بدبخت کردیم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر اصانلو
۲۲:۳۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
سلام بنده داستان خودم را میگویم یکماه پیش از بانک سعادت آباد بانک ملت به بنده زنک زدنند گفتن بیاید اصل وام را بدهید جریمه بخشیده میشود و شامل شما میشود مبلغ وام ۷ میلیون بوده دو سال پرداخت کردم دیگر بمدت ۳ سال عقب افتاد در یکماه گذشته زنگ زدنند مبلغ وام با جریمه ۱۶۷۰۰ شانزده میلیون هفتصد تومان شده اگر الان ۸ میلیون واریز کنی الباقی شامل جریمه بخشیده میشود بنده با هزار و یکجور منت ۱۰ میلیون واریز کردم و منتظر شدم نامه تسویه مسکن شهرک گلها مارلیک را دریافت کنم ولی با گذشت یکماه الان اعلام کردن بخشیدگی شامل شما نمیشود و باید وام را به صورت تمام و کمال با ید پرداخت کنید سند گفته بنده معاون اعتباری همان شعبه خانم خردمند و طی این یکماه هم معاون اعتباری عوض شده دست من هم مانده در پوست کردو اکبر اصانلو وام ۷ میلیون و با پرداخت ۲ سال وام الان ۱۰ میلیون تومان نقد واریز کردم باز هم مطالبه جرایم را میکنند
Iran (Islamic Republic of)
جلالی
۲۲:۳۰ ۰۸ مهر ۱۳۹۸
سلام وامهایی که از بانک ثامن گرفتیم و تا به امروز پرداخت نکردیم تکلیفش چیست
Netherlands
حسین
۱۹:۳۵ ۰۲ مهر ۱۳۹۸
سلام بانکها فقط یک وام زیر صدمیلیون راقبول دارن چچبرای بیشتر از یکی چیکارکنیم
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
من برا معدن وام گرفتم از بانک صنعت ومعدن با شرایط تحریم نتونستم کار کنم همه دارایی من رفت.حکم جلب من صادر شد.فراری شدم.بخشودگی جرایم هم یه شعار بود.این نیست حق من اینقد زحمت کشیدم.وام نگرفتم خونه بخرم الان بالا رفته باشه.چرا کسی به فکر ما نیست.بانک صنعت ومعدن دریاب.
United Arab Emirates
محمدوفای
۱۰:۲۹ ۲۷ شهريور ۱۳۹۸
سلام وام بانک مسکن جهت انبوسازی دریافت کردم جهت مجتمع ۱۳واحدی یک مجتمع ۱۶واحدی جهت جمع ۲۹واحد شد جهت هرواحد مبلغ ۸۰میلیون تومان وام دریافت کردم درسال ۹۳ تا سال ۹۸ مبلغ وام از۸۰میلیون به ۱۵۰میلیون تومان اضافه شد من چه کارکنم این سودمرکب راندارم پرداخت نمایم درضمن من جانباز۴۵درصد استان همدان هستم کاری جوز خودکشی خودم ندارم درصورت برای من کارنماید درضمن وام ازبانک مسکن تختی همدان دریافت کردم
Iran (Islamic Republic of)
سعید ساقی
۲۳:۰۷ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
با سلام ریاست محترم بانک مرکزی با توجه به مصوبه مجلس شوارای اسلامی درتبصره ۳۵ قانون طرح بخشودگی سود وجرایم بانکی زیرصد ملیون چرا اجرایی نشد ازشما استدعا داریم دراین مورد اقدامات لازم را ددستورفرمایید تا دراین شرایط اقتصادی به مشکلات مردم که سخت گرفتارند کمک کتید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
مقصود حیاتی
۲۱:۵۴ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
سلام آیا وامی که ا ز۱۲سال برای دامداری گرفتم فقط ۴ قط پرداخت کردم فقط از شصت ملیون چهل ملیون مانده بانک توسعه اجرای ثبتی در آورده و سند را بنام خودش کرده آیا قانون صد ملیون شامل میشه یا نه ارادتمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
با سلام بالاخره بخشودگی وامهای زیر صد میلیون کی در بانکها اجرایی میشه چون ما تمایل به تسویه با این شرایط داریم لطفا پیگیری کنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۴۴ ۲۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام بخشودگی شامل کاسپین هم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۱۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام سال ۹۶ از بانک تجارت ۴۰ میلیون گرفتم که تولید کنم اما وضع خراب اقتصاد همه چی برعکس شد وورشکست شدم الانم حاضرم وسایل خونه بفروشم اصل وام بدم ولی بانک تجارت زیر بار مصوبه دولت نمیره . تورو خدا بگید چکار کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
مسعود کمری
۰۳:۲۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
جناب بهاالدین هاشمی..ای کاش که مخالف بخشودگی سودبانکهابرای مردم بدبخت که شام شب ندارندهستید درآمدوحقوق خودمردم میدیدند.مگربچه های ماهم نمیخواهندزندگی کنندمگرچه ستمی به شمامیبینیدکه مخالف هستید
Iran (Islamic Republic of)
خانم فرزانه
۰۴:۰۹ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
باسلام من دو نوع وام در راستای تولید داشتم هردر باغداری وتدلید خوراک بود یکی از وامها رو بانک ملت بابخشیدن سود وجریمه بخشید واصلش رو ریختم دومی رو بانک قبول نکرد جمع هردو 87میلیون بود الان بانک میگه اقدام میکنیم به دادگاه نمیدانم چیکار کنم نماینده عزیز مسولین محترم بااین شرایط اقتصادی اصلش رو هم نمیشه پرداخت کرد خواهشا کمک کنید میخواهم به دیوان عدالت اداری شکایت کنم چاره ای ندارم
Iran (Islamic Republic of)
شاکر
۰۱:۵۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام بنده بدبخت سال ۹۳ وام کشاورزی گرفتم تاحالا دوبار هم بد کردن سود وام از مبلغ وام بیشتر شده بخدا افسردگی گرفتم نمیدانم نمیدانم چیکار کنم وای خدا
Iran (Islamic Republic of)
.......
۰۰:۵۷ ۲۶ مرداد ۱۳۹۸
سلام..... ایا بانک شهر هم شامل این بخشنانه ها می شود یا خیر... 49م گرفتم با سود 28درصد53م دادم حالا میگه 70م دیگه بده... سود با جریمه شده 34درصد...
Iran (Islamic Republic of)
زینب
۱۴:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
تو راز به خدا کاری بکنید مردم بدبخت شدن من با دو تا بچه روزی خونه یک نفرم پول نون نداریم به اسم خودم مادرم وام گرفتم الان این پنچ ساله سود نریختیم در آمد نیست ازکجا بیاریم تو را به خدا مسولین کاری بکنید براون
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۴۶ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
من مبلغ پنج میلیون از بانک شهر وام گرفتم که مبلغ پانصد تومان موقع پرداخت رییس شعبه بصورت زیر میزی از من گرفت من هم چون گرفتار بودم مجبور بودم بدم حالا بعد از گذشت چند سال وبه دلیل مشکلات دیر پرداخت کردن من وام من شده بیست و چهار میلیون اخه من با وجود دو فرزند مریض مبتلا به سی پی و مشکلات دیگری که دارم چطور پرداخت کنم
از شما خواهش می کنم به وضع من رسیدگی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
حرف ازخودت در نیار
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۶:۴۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
بانک خیلی هارو به فلاکت کشیده بنده با سه فرزندمنبع درآمدم رو فروختم دادم به بانک الان آواره شدم این دولت طرفدارسرمایه داره یعنی اونی که داره سپرده میکنه سودمیگیره روزبروز سرمایه دارترمیشه اونی که نداره سپرده میگیره ستمدیده روزبروزفقیرترررر میشه
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد هراتی
۰۱:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام من سال ۹۳ ی وام ب مبلغ ۵۰ ملیون گرفتم دو بار جا بجا کردم وام رو و بعد با
پرداخت اقساط ب بانک اقتصاد نوین تا مبلغ ۴۰ میلیون دادم الان بانک میگوید ۱۵۰ میلیون دیگه بدهکار هستی خدا شاهده من این وام رو برای ایجاد کار گرفتم ک سرمایه خودم هم از دستم رفت الانم بانک وسایل خانه ضامن ای منو توقیف کرده ک میخاد ب حراج بزاره ترو خدا ب داد ما برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
خدای خودت این وضع مملکتو درست کن یا من یکو بکش تا راحت بشم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۲:۰۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام
من از بانک ثامن که الان شد انصار ۱۵ وام گرفتم بیشر اقساطشو پرداخت کردم نزدیک به ۶ میلیون سودشه ۲۸۰۰ دیرکرد خورده حدود ۱۰۳۰۰ باید پرداخت کنم الان بانک به من میگه شامل شما نمیشه فقط شامل بخش تولید میشه برای شما نصف دیرکرد ببخشیده میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۸:۳۴ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
سلام . لطفا و خواهشا دولت به بانکها فشار بیاورد تا این موضوع بخشیده شدن دیر کرد وامها اجرایی شود . چونکه خیلی عالیه و خدایش به نفع مردم است .و از طرف دیگر بانکها به اصل پول خودشون میرسند
Iran (Islamic Republic of)
صمد
۱۱:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
با سلام بنده بارها جهت تسویه وام کشاورزی به بانک کشاورزی شهرستان اهر مراجعه کردم در مورد بخشودگی سود و جریمه وامهای زیر صد میلیون تومان گفتند بخشنامه نیامده هر بار یه بهانه تازه اگه واقعا بخشودگی سود جریمه وامهای نیست چرا رسانه ای میکنند با احساسات مردم بازی میکنند 15تومان وام برداشتم الان شده 33تومان چطوری پرداخت بکنم با کدام درآمد فاجعه بار ،،،،،،،،،،،
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۰:۰۱ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
جالب اینجاست هر طرحی که ضرر مردم مصوب میشه 1،2،3 اجرا میشه ولی طرح بخشودگی سود ودیر کرد وام ها زهی خیال خام!بابا ما هم جزو این مملکت هستیم اینهمه مردم رو اذیت نکنید .اگه مجلس تصویب کرده چرا قدرت اجرایی کردنشو نداره .میری بانک در مورد بخشودگی حرف میزنی با تمسخر وتهدید بیشتر به بیرون هدایت میکنند..تمامی بانک ها
Iran (Islamic Republic of)
هادی یاسوج
۰۲:۳۲ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
سلام من وام از بانک مهر اقتصاد 10 میلیون گرفتم بابازپرداخت 3 ساله 15 میلیون و800 هزار تومان الان نزدیک به 21 میلیون پرداخت نمودم اما هنوز بانک مهر اقتصاد میگوید 8 میلیون دیگه باید پرداخت نمایم من باید چه کار کنم با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۲۲ ۰۹ مرداد ۱۳۹۸
بنده بهمراه دو تا از دوستان ضامن همکارمون شدیم که ورشکست شده و توان پرداخت نداره و مبلغ وام هم طی 5 سال از 50 میلیون رسیده به 160 میلیون و ما با حقوق پایین کارمندی و متاهلی و اجاره خونه بالا توان پرداخت این مبلغو نداریم تو رو بخدا و اگه از اسلام بویی بردین این سود های نجومی رو نگیرید و مردمو از این گرفتارتر نکنید والله بنده با همکارام میخوایم خودمون وام اینو پرداخت کنیم الان بخاطر گرفتن همین واما با سود بالا قرض بالای قرض آورده مجبور شده زنو بچشو ول کرده متواری بشه بخاطر خدا این جرایمو ببخشید تعداد زیادی بخاطر نواسانات بازار زمین خوردن دستشونو بگیریم از این بدتر نشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس حسین زاده
۱۲:۵۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
من ازطرق بنیادمسکن مرنداقدام به خریداپارتمان بامشارکت بانک ملی نمودم ۸میلیون وام قرضالخسنه تسحیلات دادند۲۵میلیون بازپرداختم شد.حدود۱۵میلیون اقسادم رابازپرداخت نمودم امابخاطراعتراض ازبازپرداخت باقی اقساط خوددری نمودم .اخرش مجبورشدم همان اپارتمان رابخاطراینکه بانک مزایده نزاردفروختم محدد۲۰میلیون تومان به بانک پرداخت نمودم دوباره پس از۱۳سال بی خانمان شدم .
Iran (Islamic Republic of)
غفرانی
۱۹:۴۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۸
باسلام شماروبه خدامعوقه هاروببخشید،پسرمن وام گرفت کارکنه،یکدفعه وضع اشفته شداقتصادبهم ریخت،نتونیت وام روبه موقع پرداخت کنه،حالا هی بانک جریمه دیرمردمیزنه،و وام به جایی که کم بشه زیادمیشه شماروبه خدافکری بکنیدبرای امثال پسرجوان من،ای خدا کمک کن...
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۲۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
این بخشودگی که ابلاغ شده شامل بانک پارسیان هم شده ایا ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۵۵ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام من سال ۸۶یک وام ۶۳۰۰۰۰۰۰ریالی از بانک توسعهده تعاون بنام خانومم گرفتم وارد مغازه مصالح ساختمانی برای خرید مصالح استفاده کردم .درحال ۸۷ با بحران بارش شدید باران مواجه شدم که تمام مصالح مرا از بین برد.تمام مدارک آن هم موجود میباشد تا الان با شرایط سخت حدود ۹ میلیون پرداخت کردم اما هنوز ۱۷ میلیون دیگه مانده کار به شکایت رسیده و از ضامن کارمند من ماهیانه دریافت میکنند و دو ضامن دیگه مرا هم که بازاری هستن را فشار آوردند. خواهشمند کمک کنین که من هم بتونم از این قانون استفاده کنم. ممنونم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۲:۰۶ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام وادب ایاکسانی که فشاربانک باعثشدتمدیدنمایندهم شام می شوند۹۰م گرفتم ۱۸۰م پرداخت کردم الان هم ۱۵۰م برام تمدیدکردندبرااسفند۹۸
-
Hadi Mahmoudi
۰۱:۵۳ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
سلام من يك وام مضاربه گرفتم ١٥ميليون تا الان ١٥ميليون پرداخت كردم بانك ملي ميگه بايد ٦٨ميليون ديگه بدي در صورتي امدن وام منو به فروش اقساطي تبديل كردن و از مضاربه در اوردن ولي الان ميگن شامل نشده من بايد چه خاكي به سرم بكنم ي فكري به حال ما بدبختها هم بكنين
Iran (Islamic Republic of)
حیدر علیپورحقیقی
۰۰:۱۷ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و احترام یک وام ۲۰ میلیون تومانی بنام همسرم از موسسه ثامن ائمه گرفتم تا الان ۲۲ میلیون پرداخت کردم هنوز میگن ۲۰ میلیون دیگه باید پرداخت کنی اینکه سود صد در صد هست چرا همش وعده داده میشه مردم با این دستورالعمل ها سر در گم هستن بخوان پرداخت نکن منتظر اجرائی شدن دستورالعمل باشن که هر روز سود در سود میشه یک فکری بکنید تکلیف چی هست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
عباس ابراهیم نژاد
۰۰:۰۱ ۰۳ مرداد ۱۳۹۸
ایا بخشودگی سود وامها شامل بانک توسعه تعاون هم میشود با سپاس فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
پس چرا اين بخشودگي جرائم تو همه بانکها اجرا نميشه ؟؟؟؟
Germany
بهزاد
۲۰:۴۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
مقصر اصلی خود مردم هستند ، وقتی مردم تشنه ربا خواری هستند .مسلما روسای بانکها تشنه تر از مردم میشوند ،غافل از آنکه ربا خواری جنگ با خداست ، همین امر باعث شده ک مردم ایران تو فلاکت و بدبختی زندگی کنند ، تا زمانیکه ربا خواری باشد ،فقر و بدبختی و فلاکت و گرسنگی بیداد خواهد کرد.
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۹:۱۸ ۳۱ تير ۱۳۹۸
باسلام مسولین محترم بلندپایه لطفاکارمندابانک کوچک خیلی مردم ازاری میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۹ تير ۱۳۹۸
یکی از آشناها ی ما ۷۷ میلیون وام از بانک صنعت و معدن گرفته نزدیک پنجاه تومانش پس داده یه واحد صنعتی داشته که سال ۹۲ حداقل چهار صد میلیون ارزش داشته که بانک اونم را مصادره کرده و همون موقع فروخته ۶۰ میلیون و حالا بعد از شش هفت سال اومده میگه ۲۰۰ میلیون دیگه هم باید بدین خلاصه زندگی شون را نابود کردن
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۳۱ ۲۷ تير ۱۳۹۸
لطفا این بخشنامه اجرا کنید نطارت داشته باشید ریس بانکها قبول نمیکنند بحال دل مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۲۶ تير ۱۳۹۸
با سلام یا این طرح شامل بانک خصوصی میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام من دو وام هشتاد میلیونی برای پرواربندی گوساله ازبانک ملت گرفتم یکیش سال گذشته باتبصره ۳۵تصویه کردم الان می خواهم هشتادتومان دیگه ای که اصلشه تصویه کنم بانک میگه نمیشه ولی قانون بانک مرکزی میگه هرنفرهرچه وام تاسقف صدمیلیون بهش تعلق میگیره ولی بانک زیربارنمیره کی بایدبه دادمابرسه
Iran (Islamic Republic of)
شنهوازی
۰۳:۰۱ ۲۲ تير ۱۳۹۸
سلام من ازبانک کشاورزی گله مندم چون ماکشاورزهای سیستان وبلوچستان چه داریم آب داریم که نداریم بادهای ۱۲۰روزه داریم گرمای ۵۰درجه داریم این بخشودگی پس چی شود من گلخانه هام رافروختم تااین قست رابدم الان بانک بهانه میاره شمارابه همون خدا یکم رحم کنیدتوی این وضعیت اقتصاد یکم به فکرکشاورزهای ورشکسته باشید
Iran (Islamic Republic of)
پیام
۰۵:۱۸ ۲۱ تير ۱۳۹۸
سلام آیاخبردقیقی درموردطرح بخشودگی جریمه دیرکردوام های زیر۱۰۰میلیون تومانی بانک ملی وجودداردکه صحت داشته باشد؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد افخمی
۲۱:۴۷ ۱۸ تير ۱۳۹۸
من ۳۷ملیون تومان وام گرفتم و ۱۴ملیون قسط پرداخت کردم و الان بعد از ۳سال بانک شهر میگه ۹۷ملیون دیگه باید پرداخت کنی. آخه این چه قانونیه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۰:۴۷ ۱۶ تير ۱۳۹۸
بانک حلضر به اجرای قانون نیست چون از مجلس نمیترسد یعنی از ملت نمی ترسد
Iran (Islamic Republic of)
داریوش
۱۶:۱۵ ۱۵ تير ۱۳۹۸
از ماست ک بر ماست
سال93 از بانک ملت 15تومن وام25درصدگرفتم ,اصل وام ک 15بود دادم حالا بانک میگه باید15میلیون دیگه بدی
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۱۳:۲۳ ۱۵ تير ۱۳۹۸
۳۰ میلیون از بانک ملت گرفتم.تا ۱۷ میلیون قسط پرداخت کردم. حالا میگه باید ۴۰ میلیون دیگه بدی. پس این بخشودگی شامل چه کسانی شده؟ تیرماه ۹۸
Netherlands
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۵ تير ۱۳۹۸
اميدی ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۰ تير ۱۳۹۸
باسلام بنده یک فقره وام ۸۰۰هزاتومنی ازبانک صادرات مسجدسلیمان سال ۸۲ گرفتم وسال ۹۸ شده ۶میلیون واصل وام ۱۲۰۰تومان پرداخت کردم بانک گفت باید مابقی ان راپداخت کنی بخشودگی نمیخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۹ تير ۱۳۹۸
دولت و مجلس مصوبه اعلام میکنن ولی بانک مرکزی عمل نمی کند بنده 20 میلون وام از موسسه میزان برداشته ام در سال 90 حالا باید 90 میلیون پرداخت کنم و دادگستری شکایات مردم را ثبت نمی کند به بانک هم که مراجه می کنیم بابت بخشودگی اصلا جواب نمی دهند خدا کند این مصوبه بخشودگی عملی شود تا مردم به زندان نروند و امار طلاق هم افزایش پیدا نکند شما را خدا یک کاری برای این مردم بکنید
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۱۶:۰۵ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام بنده ۱۰میلیون وام گرفتم ۷میلیون پس دادم به بانک ملی ولی بانک ملی درحالی که تمام بانک های شهر بخشودگی را اجرا میکنند بانک ملی اجرا نمیکنه تکلیف ما چیست کشاورز بودم وامم کشاورزی هست بیچاره شدم رفت الان باید چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید
Netherlands
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۸ تير ۱۳۹۸
سلام من سال ۹۳ از ثامن الحجج ۸۰میلیون وام گرفتم که مضاربه بود و ۱۲ میلیون سود ۳۰ درصد باید پرداخت میکردم. اسفند ۹۷ مبلغ ۹۲ میلیون واریز کردم ولی الان میگن سود و جریمه که مبلغ ۱۳۰ میلیون میشه رو واریز کنید، من زندگی خودم رو فرختم و اصل و سود رو پرداخت کردم، آخه این موسسات که ریالی رو به مشتریان بابت جریمه ندادند چرا باید جریمه رو دریافت کنند و ادعا کنند بخشش درکار نیست باید واریز کنید، موندیم بخدا، یکی نیست به داد ما برسه و تو این وضعیت دشوار اقتصادی دلش به حال مردم بسوزه، لطفا شما پیگیری کنید شاید فرجی شد.
Iran (Islamic Republic of)
داریوش ده پهلوان
۱۲:۰۳ ۰۶ تير ۱۳۹۸
بنده یه سازنده هستم که به لطف بانک ... به ورشکستگی محض و زیر صفر رسیدم
سال نود و دو هفت تا وام بیست میلیونی گرفتم به نام خودم با اینکه سال نود و پنج تقسیط ش کردم و یه مبلغی هم از اقساط رو پرداخت کردم الان بانک مراجعه کردم مدعی ه که وام بیست میلیونی شما الان تبدیل به پنجاه و هفت میلیون شده میگم هر وام چهل تومن میدم تسویه کنید میگن نه تبصره ۳۵ به شما نمی خوره خلاصه موندم خدا به دادم برسه
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۰:۳۶ ۰۶ تير ۱۳۹۸
سلام . چرا قبل از انجام هر کار یا مصوبه ای با صاحبه اون کار به قول معروف صحبت نکرده و شرایط و ازش نمیپرسید .؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا پارسا
۱۱:۰۴ ۰۵ تير ۱۳۹۸
باسلام و احترام .من بانک ملت وام گرفتم مبلغ ده میلیون تومان الان 6تومن پس دادم حالا بانک میگه 20میلیون دیگه بدهکاری خب من از کجا بیارم ندارم بخدا ندارم چرا اینجوری ظلم مردم میکنین مگه شما جزیی از ما مردم نیستین وام ک گرفتم زدم به کار برشکست شدم الان 1000تومان هم تو جیبم نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۵ ۰۴ تير ۱۳۹۸
باسلام تورو خدا این بخشودگی شامل بانک مهراقتصادهم میشه یا نه ما یه وامی گرفتیم 27درصد دارن دوبرابر مبلغ وام وازما میگیرن بعد میگن ربا حرام خودبانکها دارن ربا ازمردم بدبخت میگیرن توروخدا مسولین فکری به حال مردم کنه بانک ....خرم آباد خون وام گیرنده هاروکرده توشیشه
Iran (Islamic Republic of)
یاسر اسلامی
۲۱:۰۱ ۰۳ تير ۱۳۹۸
من ضامن یکی شدم ۷۰ ملیون حالا شده ۳۰۰ ملیون بانک اجرائیه صادر کرده ماشینمو توقیف کردن
Iran (Islamic Republic of)
سعیدظهوری
۱۱:۲۲ ۲۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام.
آیا واقعامعوقه های ثامن الحجج که وام 10میلیون تومان گرفته باشند طرح بخشودگی جرایم بهش تعلق میگیرد....؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۶ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
باید به بخش تولید کمک کنند وتولید در کشور راه بیفته تا تولید راه نیفتد صد سال دیگه همین اش وهمین کاسه ودیدگاه مردم را مورد توجه قرار دهند
Iran (Islamic Republic of)
سعیدظهوری
۱۵:۴۱ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
برای بخشیدن جراحم معوقه بایدچیکار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۴ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
اي داد بيداد
Iran (Islamic Republic of)
حسن حسینخانی بیجار
۰۱:۵۰ ۲۸ خرداد ۱۳۹۸
سلام.بانک کشاورزی برای من انجام نمیدهد میگوید شماوام روتمدید کرده اید درصورتیکه طبق قانون بایدقرارداد اولیه را درنظربگیرد .متاسفانه سلیقه ای رفتارمیکنند.اکنون بنده ازجانب ضامن تحت فشاروزندانی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
تورا خدا یک کاری بکنید با این وضعیت اقتصادی به داد مردم فلک زده برسید یک راه پیدا کنید برای سود وجرایم بخشودگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
باسلام اگرمیلیاردی وام بگیریم کسی حتی دنبالمون برای پرداخت اقساط نمیاد،حتی اگرازبانک دوباره درخواست وام کنیم بازم وام پرداخت میکنن،امااگروام ۱۵میلیونی بگیریم واقساط معوقه بشه،بانک تاگرفتن حکم جلب هم پیش میره
Iran (Islamic Republic of)
عصمت
۱۳:۵۸ ۲۱ خرداد ۱۳۹۸
سلام من برای اینکه زندگی کنم وبچه های خوبی تحویل این جامعه دهم پول خانه که حال شده یک میلیارد من آن رابه ۷۵ درمیزان سپرده کردم و روی آن وام گرفتم ۳۶ ماهه که۱۹ قسط ان را پرداخت کرده سپرده راکه میزان برداشته حال مرا ۱۲۰ میلیون بدهکار کرده بابت جرایم وچند قسط پس این بخشودگی کجاس من چطور می توانم پرداخت کنم از دولت محترم وریسی بانگ صادرات شما رابخدا به ماکم کنید تا از این پرشانی درایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۲۰ خرداد ۱۳۹۸
بخدا من خونمو از دست دادم بابت سود بانکی چندتا رو تسویه کردم توهمون بانک یکی بیشتر نبخشیدند موسسه دیگر هم نتونستم پرداخت کنم ابروی منو برده چیزی برای فروش ندارم از وام گرفته هم بیشتر پرداخت کردم ولی بااینهمه سودی که کرفته باید کلیه هامو بفروشم تروخدا بداد مردم برسید چه بانک دولتی چه خصوصی
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۲:۴۸ ۱۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام به تمام مردم مسلمان ایران بنده ازتمام شما خواهش میکنم که به نمایندگان شهرخود بگویید بند یاتبصری که تسویب شده وبانکها از انجام ان سرباز میزنند ی فکری بکنند از بانک مرکزی توضیح بخواهند چرا از بخشنامه صادر ه سر باز میزنن
۱۲
آخرین اخبار