شکارچی غیرمجاز قزوینی در حرکتی نمادین با شکستن اسلحه خود عزم خود برای آشتی با طبیعیت و حمایت از حیات‌وحش به نمایش گذاشت.

شکارچی غیرمجاز قزوینی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، گفت: بعد از سال‌ها شکار و توصیه‌های خانواده تصمیم گرفتم برای همیشه شکار حیوانات را کنار بگذارم و به حفظ محیط زیست کمک کنم.

وی ادامه داد: حیات وحش و محیط زیست متعلق به همه نسل هاست و باید همگی برای حفظ آن تلاش کنیم.

این شکارچی افزود: امروز همراه با یگان حفاظتی محیط‌زیست اسلحه شکاری خود را شکستم تا عزم جدی خود را برای مبارزه با تخریب محیط زیست و حفظ حیات وحش به همگان نشان دهم.

طاهری فرمانده یگان محیط زیست استان قزوین با قدردانی از این اقدام شکارچی گفت: همه شکارچیان باید اقدام این شکارچی را سرلوحه کار خود قرار دهند و به جای چکاندن اسلحه، دوربین به دست بگیرند و زیبایی‌های طبیعت و حیات‌وحش را ثبت کنند.

وی با بیان این‌که حتی کشتن یک گونه جانوری باعث آسیب به طبیعیت است گفت: در حال حاضر بسیاری از گونه‌های جانوری به دلیل شکار‌های غیر مجاز در معرض انقراض قرار گرفته‌اند که طبیعیت و حیات وحش را به شدت تهدید می‌کند.

طاهری با بیان این‌که استان قزوین جزو ۱۰ استان برتر در کشف وبرخورد با شکارچیان متخلف است گفت: استان قزوین ۵۳ محیط بان دارد که با دوبرابر این نیرو هم نمی‌توان تمام مناطق استان را پوشش داد بنابراین به بسیج همگانی مردم در اعلام تخلف‌ها و همکاری خود شکارچیان نیازمندیم.

فرمانده یگان محیط استان قزوین گفت: استان قزوین ۱۲۶ هزار هکتار منطقه حفاظت شده و ۶ منطقه شکار ممنوع دارد.

انتهای پیام/گ

شکارچی غیرمجاز قزوینی در حرکتی نمادین اسلحه خود را شکست

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.