دانیال رجبی گفت: اگر دغدغه تهیه سالن‌های نمایش از گروه‌های تئاتری برداشته شود، بسیار راحت‌تر می‌توانند در این عرصه کار کنند.

دانیال رجبی کارگردان نمایش «از فرداش» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: در حال حاضر موضوعی که زیاد در جامعه امروز دیده می‌شود؛دغدغه‌های اجتماعی جوانان است که نمایش «از فرداش» به این دغدغه‌ها می‌پردازد.

رجبی در خصوص پیام نمایش «از فرداش» برای مخاطبان گفت: پیام برای هر شخصی به صورت مجزا اتفاق می‌افتد و اگر بخواهم درباره پیام کلی نمایش بگویم، این نمایش برخلاف خرافه و سنت گرایی جامعه و از طرفی درباره معضلات اقتصادی جامعه صحبت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس متن و شخصیت‌های نمایش، بازیگران را انتخاب می‌کنم، بیان کرد: در کار‌های خود از دانشجویان تئاتر استفاده می‌کنم و البته در نمایش‌های قبلی با دانشجویان تئاتر کار کرده ام، ولی سعی می‌کنم با توجه به متن نمایشنامه و کاراکتر‌ها بازیگرانی را که می‌شناسم برای شخصیت‌های نمایشی انتخاب کنم.

رجبی در خصوص استقبال مخاطبان از نمایش «از فرداش» گفت: به لطف خدا بازخورد‌های خوبی از سمت مخاطبان نمایش دریافت کردیم و با توجه به اینکه ما یک گروه مستقل تئاتری هستیم و تبلیغات زیادی برای نمایش «از فرداش» نداشتیم، استقبال از نمایش خوب بوده و هرقدر که به روز‌های پایانی نمایش نزدیک می‌شویم، سالن نمایش نیز پر از تماشاگر می‌شود.

کارگردان نمایش «از فرداش» با اشاره به اینکه مشکل اصلی ما مشکل سالن نمایش است، بیان کرد: اگر برای تمامی گروه‌ها سالن‌های دولتی فراهم شود و دغدغه تهیه سالن‌های نمایش از گروه‌های تئاتری برداشته شود، بسیار راحت‌تر می‌توانند در عرصه تئاتر کار کنند. زمانی که صف‌های انتظار طولانی برای دریافت سالن‌های نمایش وجود دارد یا باید با پارتی و یا باید با رانت وارد شد از این رو مجبور به کار در سالن‌های خصوصی خواهیم بود و زمانی که به سمت سالن‌های خصوصی می‌آییم، مسئله مالی بسیار اذیت کننده است.

وی افزود:سالن‌های خصوصی امکانات خوبی در اختیار ندارند و معمولا سعی شده با حداقل امکانات، فضایی برای اجرای نمایش فراهم کنند. در مجموع چاره ای نیست و چیزی که گروه‌های مستقل تئاتری می‌خواهند، حمایت از طرف دولت است که ما را درخصوص سالن نمایش، تبلیغات و... حمایت کنند.

رجبی در خصوص کار‌های آتی خود گفت: چند سالی است که فقط متن‌هایی را که می‌نویسم کار می‌کنم و مجدد در زمینه‌های اجتماعی و روان شناسی خواهم نوشت و همین روال را ادامه خواهم داد.

خلاصه این نمایش روایت یک دختر دبیرستانی است که از خانه فرار می‌کند.عاطفه جلالی، آریا ذوالفقاری و روشنک رضایی مهر بازیگران نمایش «از فرداش» هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تئاتر ، کارگردان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار