رئیس سازمان شیلات کشور گفت: باید ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس به ۲۰۰ هزار تن در سال برسد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، نبی الله خون میرزایی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات کشور امروز شنبه ۱۸ اسفند ۹۷ در نشست با اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: بر اساس برنامه چشم انداز باید ظرفیت تولید پرورش ماهی در قفس در کشور به ۲۰۰ هزار تن در سال برسد.

وی با بیان اینکه استان‌های چهارمحال و بختیاری و لرستان دو قطب مهم پرورش ماهی در قفس هستند گفت: با جذب سرمایه گذار و توسعه مزارع پرورش ماهی در این استان ها، می‌توان تحقق برنامه‌های خود را سرعت بخشید.

خون میرزایی، تولید پرورش ماهی در قفس را از برنامه‌های شاخص اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد کشاورزی بیان و اضافه کرد: باید توان خود را برای بهره گیری از ظرفیت استان‌ها به ویژه چهارمحال و بختیاری که استان پیشتاز در حوزه تولید آبزیان است، به کار گرفت تا ضمن رونق اشتغال و تولید، ارزش افزوده مضاعفی را برای کشور و این استان به همراه آورد.

رئیس سازمان شیلات کشور، تولید سالانه آبزیان را یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن در کشور اعلام کرد و ادامه داد: این میزان تولید در مقایسه با سال ۵۷، از رشد ۴۰ برابری برخوردار است.

وی با بیان اینکه ایران رتبه نخست پرورش ماهی قزل آلا در آب شیرین جهان را به خود اختصاص داده است، گفت: ظرفیت‌های استان چهارمحال و بختیاری به عنوان رتبه نخست تولید ماهیان سردآبی در کشور، سبب دستیابی به چنین موفقیتی شد.

انتهای پیام/ن

چهارمحال و بختیاری قطب پرورش ماهی در قفس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار