رئیس اتحادیه فروشندگان بنکداران و طاقه فروشان پارچه گفت: تحریم‌ها توانسته موجب رونق تولید پارچه و صنعت نساجی کشور شود.

امیر قدیمی نژاد رئیس اتحادیه فروشندگان بنکداران و طاقه فروشان پارچه در گفت وگو با خبرنگار  صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازار پارچه گفت: تحریم‌ها توانسته موجب رونق تولید در صنعت نساجی شود و چرخ کارخانه های نساجی را به حرکت درآورد.

وی با بیان اینکه کمبود پارچه در سال جاری احساس نمی‌شود تصریح کرد: خوشبختانه کمبودی در بازار دیده نمی‌شود و مشکلی در زمینه تولید نداریم.


بیشتر بخوانید: چرخه نساجی داخلی بالای ۲۰ درصد رشد داشته است/رشد صنایع ملی در نیمه اول سال 


قدیمی نژاد با بیان اینکه واردات مواد اولیه پارچه با مشکل مواجه است افزود: دراین خصوص نیاز به توجه و حمایت بیشتر مسئولان دولتی داریم.

وی افزود: در حال حاضر پارچه به کشور‌های همسایه و حوزه‌ خلیج فارس صادر می‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان بنکداران و طاقه فروشان پارچه، سرانه مصرف پارچه در سال بین ۳۰ تا ۳۵ متر است.

قدیمی نژاد با اشاره به اینکه ۵۰ درصد نیاز کشور تولید داخل و ۵۰ درصد مابقی از خارج تامین می‌شود افزود: مشکلی برای واردات و تامین پارچه توسط تاجران از خارج کشور وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان بنکداران و طاقه فروشان پارچه با بیان اینکه خوشبختانه هیچ کمبودی در بازار پارچه احساس نمی‌شود تصریح کرد: کارخانه‌های تولید پارچه و نساجی‌ها با تمام قدرت در حال فعالیت هستند و البته دولت هم برای ورود مواد اولیه پارچه از جمله (مشتقات، رنگرزی و..) از خارج کشور حمایت های بیشتری باید داشته باشد.

به گفته قدیمی نژاد، بازار پارچه فروشان در تلاش است که بتواند بیشتر تولیدات خود را از داخل تامین کند، این درحالی است که پارچه، یکی از نیاز‌های مردم است که باید توجه و اهمیت بیشتری به آن داده شود.

وی با بیان اینکه درایت دولت در زمینه پارچه مناسب بوده است گفت: امیدواریم حمایت ها از سوی این صنعت همچنان ادامه داشته باشد و این بخش بتواند  به فعالیت خود ادامه دهد.

انتهای پیام/

۵۰ درصد نیاز کشور  در صنعت پارچه تولید داخل است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار