مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: بیش از ۶۰ هزار و ۲۰۰ درخواست کتبی ایثارگران در استان پاسخگویی شده است.

۱۳ هزار دیدار با خانواده شهدا و جانبازان در استان کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار محمدرضا حسنی‌سعدی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان امروز صبح در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان گفت: شهدا کار بزرگی دارند و این برنامه‌ها بسیار ناچیز است، اما در راستای تبلیغ و ترویج فرهنگ و سیره شهدا لازم است در کشور و استان تلاش کنیم.

وی اظهار کرد: ۲۲ اسفند همه ساله روز بزرگداشت شهدا در کشور است و تمام کشور‌ها در دنیا برنامه‌هایی برای افرادی که برای آن کشور جنگیدند، اجرا می‌کنند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اینکه بر اساس آمار در کشور بیش از ۲۲۶ هزار و ۶۰۰ شهید وجود دارد که از این تعداد ۶ هزار و ۵۰۰ شهید در استان کرمان وجود دارد افزود: در این بین پدران و مادرانی داریم که سه شهید تقدیم اسلام کردند و روز بزرگداشت شهدا یعنی روزی که از مادران شهدا تجلیل کنیم.

وی تصریح کرد: روز بزرگداشت شهدا یعنی خانواده و همسرانی هستند که سال‌ها همسر قطع نخاعی خود را با سخت‌ترین شرایط همراهی می‌کنند.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه ۵ هزار و ۶۵۶ دانشجوی شاهد و ایثارگر در استان داریم که ۲۱ درصد آن‌ها دانشجوی ممتاز هستند بیان کرد: در سال جاری بیش از دو هزار مصاحبه از والدین شهدا انجام شده و ۲۸۰ کاشی تمثال شهدا در استان انجام شده است.

وی با اشاره به نامگذاری ۱۰۵ معبر و خیابان به نام شهدا در سال جاری و برگزاری بیش از ۹۰۰ یادواره شهدا در سراسر استان عنوان کرد: ۶ هزار نفر دانش‌آموز با همکاری آموزش و پرورش در گلزار شهدا حضور یافته و برنامه‌های فرهنگی را در این مکان مقدس اجرا کردند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان گفت: ۵۱ گلزار شهدا در استان با ۱۴۲ مزار ساماندهی شده است و همایش همسران شهدای کرمان روز دوشنبه در کرمان برگزار می‌شود.

حسنی‌سعدی با اشاره به اینکه با همکاری آموزش و پرورش مسابقه نامه‌ای به یک شهید برگزار می‌شود بیان کرد: در سال گذشته ۸۹۰ نفر اعزام درمانی جانبازان به خارج از استان داشتیم و دو نوبت کمیسیون پزشکی برگزار شده که ۸۶۰ نفر در این کمیسیون‌ها حاضر شدند.

وی گفت: ساختمان اداری بنیاد شهید شهرستان بم نیز در این ایام افتتاح می شود و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در استان در حوزه شهدا بیان کرد: اقدامات انجام شده در مقابل عظمت و بزرگی شهدا و خانواده‌های شهدا بسیار ناچیز و کم است.

در سال جاری بیش از ۹۰۰ یادواره شهدا در سراسر استان کرمان برگزار شده است و اکنون گلزار شهدا در استان با ۱۴۲ مزار ساماندهی شده است.
انتهای پیام/ح

۱۳ هزاردیدار با خانواده شهدا درکرمان

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار