معاون اول رئیس جمهور گفت: نظارت بر بازار شب عید یکی از تاکیدات ویژه دولت است.

نظارت بر بازار شب عید تاکید دولت استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، اسحاق جهانگیری صبح شنبه در بدو ورود به استان سمنان برای افتتاح دو پروژه در ایوانکی و آرادان و در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه دستگاه‌های نظارتی باید بر بازار شب عید نظارت کافی را داشته باشند، بیان کرد: نظارت بر بازار یکی از تأکیدات دولت در آستانه سال نو محسوب می‌شود.

وی افزود: دولت اجازه نمی‌دهد عده‌ای با سوء استفاده از ایام پایانی سال به فکر تنگ کردن عرصه بر مردم باشند.

معاون اول دولت بیان کرد: یکی از اقدامات مهم ما در حوزه نظارت بر بازار باید برخورد با متخلفان باشد و از سوی دیگر دولت نمی‌گذارد که شب عید برای مردم دشوار شود.

معاون اول دولت بیان کرد: یکی از اقدامات مهم ما در حوزه نظارت بر بازار باید برخورد با متخلفان باشد و از سوی دیگر دولت نمی‌گذارد که شب عید برای مردم دشوار شود.

جهانگیری با بیان اینکه دولت با تأمین مایحتاج و همچنین نظارت به دنبال این است که به خوشی و شادی مردم در این ایام اضافه کند، تاکید کرد: تأمین آرامش و آسایش و رفاه بیشتر مردم از وظایف مهم دولت است که در این راستا وزارت جهادکشاورزی موظف شده است حداقل دو نوع میوه شامل سیب درختی و پرتغال را به اندازه نیاز مردم، خریداری، انبار و در روز‌های نزدیک به عید نوروز در سراسر کشور توزیع کند.

وی افزود: دولت به صورت جدی برای رفع مشکلات معیشتی مردم در تلاش است، اما باید بپذیریم که در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم لذا دولت نیز با تمام وجود در این جنگ اقتصادی به فکر مردم بوده و در بخش‌های مختلف مانند معیشت و رفاه آحاد جامعه در سراسر ایران اسلامی تلاش می‌کند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه امروز با تلاش‌های صورت گرفته خوشبختانه مشکلی در تأمین دارو و کالا‌های اساسی وجود ندارد، ابراز کرد: با این وجود بازهم تلاش دولت در این شرایط سخت اقتصادی، تأمین کالا‌های اساسی است.

نیرو‌های مسلح چارچوب سیاست‌های فرمانده معظم کل قوا را به خوبی انجام دادند

اسحاق جهانگیری دقایقی پیش در پایان آئین افتتاح بزرگترین مجتمع تولید سرب کشور در آرادان با اشاره به تأکیدات فرمانده معظم کل قوا درباره فعالیت‌های اقتصادی نیرو‌های مسلح اظهار داشت: نیرو‌های مسلح چارچوب سیاست‌هایی را که فرمانده معظم کل قوا طراحی کردند را به خوبی مورد اجرا قرار دارند.

وی افزود: همه نیرو‌های مسلح در این زمینه خوب پیش می‌روند و بخش‌هایی که باید واگذار کنند را واگذار می‌کنند و در حال توسعه بخش‌های مختلفی که باید آن را توسعه دهند؛ هستند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: نیرو‌های مسلح بانک‌های خود را به دولت واگذار کردند که این تصمیم انقلابی بسیار مهم در نیرو‌های مسلح بود.

هدف دشمنان بر هم ریختن کامل اقتصاد ایران بود

اسحاق جهانگیری صبح شنبه در مراسم افتتاح مجتمع صنعتی و معدنی فجر ۲ با حضور وزیر دفاع کابینه دوازدهم و مسئولان استان سمنان ضمن بیان اینکه هدف دشمنان و آمریکا نابودی و فروپاشی اقتصاد ایران اسلامی بود و اروپایی‌ها نیز تصور می‌کردند که آمریکا قادر به این امر است، ابراز کرد: این تلاش‌ها قطعاً تأثیراتی بر اقتصاد ما داشته اما باعث فروپاشی آن نشده است چرا که اقتصاد ایران بنیه‌ای قوی دارد و دشمنان به اهدفشان دست نخواهند یافت.

وی با بیان اینکه هدف دشمنان بر هم ریختن کامل اقتصاد ایران بود، ابراز کرد: یکی از نقاط اصلی تحریم‌های آمریکا علیه ایران موضوع فلزات گرانبهایی مانند مس، فولاد، طلا و … بود اما آیا واحدهای صنعتی و معدنی ما امروز در توسعه‌شان به مشکل برخوردند؟ امروز شاهد افتتاح کارخانه صنعتی، معدنی و فرآوری مس در آرادان هستیم که بزرگترین در کشور محسوب می‌شود این امر خود گواه اتکای ما به نیروهای داخلی و شکست تلاش‌های دشمنان است.

معاون اول رئیس جمهور درباره کارخانه فجر ۲ بیان کرد: واحد سرب و فلزات رنگی مانند مس، جز حساس‌ترین واحدهای تولیدی و صنعتی به شبکه زیست محیطی محسوب می‌شوند اما خوشبختانه این کارخانه کمترین تفاوتی را در حوزه زیست محیطی ایجاد کرده و از لحظه ورود تا کنون با هیچ مشکلی اعم از هوای آلوده، بو و … مواجه نبوده‌ایم چرا که تمام ذرات آلاینده با سیستم‌های قوی زیست محیطی در این کارخانه جذب و راهکارهای مناسبی برای دفع آن در نظر گرفته شده است.

جهانگیری با بیان اینکه اولین هدف ساخت کارخانه فجر ۲ بزرگترین واحد فراوری مس در آرادان استان سمنان، خروج واحدهای صنعتی از مراکزی که جمعیت‌شان مانند پایتخت متراکم است، محسوب می‌شود، گفت: بخشی از صنایع کشور از تهران به شهرهای اطراف منتقل می‌شود که ساخت این کارخانه از سوی وزارت دفاع نیز در راستای همین هدف صورت گرفته است.

وی با تمجید از وزارت دفاع در راستای خروج واحدهای صنعتی در تراکم جمعیتی پایتخت، بیان کرد: دومین ویژگی این کارخانه در آردان این است که در آن شاهد تحولات خوبی در زمینه ماشین آلات صنعتی و معدنی هستیم، یعنی به عبارت دیگر امروز شاهد تحول خوبی در زمینه صنایع و ماشین آلاتی هستیم که مربوط به چند دهه قبل بوده‌اند و امروز باید نوسازی می‌شدند که خوشبختانه با تکنولوژی به روز که در این واحد وجود دارد، این امر میسر شده است.

انتهای پیام/ب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
خدا خودش کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۸ اسفند ۱۳۹۷
اینکه 14میلیارد دلار صرف واردات کالاهای اساسی بقیمت 4200میشود ولی توسط واردکنندگان و توزیع کنندگان بادلار 17000تومان بدست مردم میرسد و حدود 50هزار میلیارد تومان تو جیب این افراد دنیاخوار میرود بدون نظارت وبرخورد آیا درحکم ریخت وپاش اموال عمومی مردم فقیر به نان شب محتاج نیست؟!
آخرین اخبار