مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: کمک‌های پرداختی به هر یتیم از محل مساعدت حامیان در استان با رقم ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: هزار و ۷۰۰ یتیم در استان زیر چتر حمایتی این نهاد هستند که در حال حاضر کمک‌های پرداختی به هر یتیم از محل مساعدت حامیان با رقم ماهیانه ۳۷۰ هزار تومان از میانگین کشوری بالاتر است.

به گفته مومنی، در حال حاضر ۱۷۰ هزار خانوار در قالب مشترک صنادیق صدقات و مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین با کمیته امداد ارتباط مستمر دارند.

وی افزود: تاکنون در استان قزوین ۲۵ مرکز نیکوکاری به دست مردم ایجاد شده است که امیدواریم با فعالیت بیشتر این مراکز، کار رسیدگی به محرومان هرچه بیشتر به مردم واگذار شود.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: در برخی مناطق کار جمع آوری صندوق‌های صدقات به مراکز نیکوکاری واگذار شده است.

وی عنوان کرد: یکی از اقدامات برای توانمند سازی مددجویان، رفع دغدغه مسکن است از این رو طی سال گذشته و سال جاری سه هزار و ۵۰۰ مورد خدمات مسکن، اعم از تعمیر و احداث و بهسازی مسکن مددجویی در استان انجام شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان افزود: در تلاشیم تا با همکاری استانداری، سپاه و بسیج سازندگی کار ساخت هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی روستایی را در سال ۹۸ آغاز کنیم.

مومنی عنوان کرد: در سال جاری ۹ هزار جهیزیه به دختران در شرف ازدواج اهداء شد.

وی افزود: همچنین از طریق صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان به شش هزار مددجو و نیازمند وام کارگشایی از سه تا پنج میلیون تومان به صورت قرض الحسنه واقعی پرداخت شد.

مومنی یادآورشد: امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، مشارکت‌های مردمی در مجموع طرح‌های مختلف ۷۵ درصد بیشتر شده است.

انتهای پیام/ک

فعالیت ۲۵ مرکز نیکوکاری در استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.