کاخ‌سفید با درخواست نمایندگان دموکرات کنگره برای مصاحبه با «استفان پاسانتینو» مشاور سابق دونالد ترامپ مخالفت کرد.

مخالفت کاخ سفید با درخواست دموکرات‌ها برای مصاحبه با مشاور سابق ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، کاخ سفید روز گذشته (جمعه) درخواست دموکرات‌های کنگره برای مصاحبه با «استفان پاسانتینو» مشاور سابق دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را رد کرد.

«پت سیپولون» مشاور حقوقی کاخ سفید در نامه‌ای خطاب به «الیجا کامینگز» رئیس کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد کاخ سفید با درخواست این کمیته برای ارائه اسناد موافقت می‌کند؛ اما با درخواست این کمیته برای مصاحبه با مشاور سابق دونالد ترامپ درباره مشاوره‌هایی که او در طول خدمتش در کاخ سفید داده است، مخالفت می‌کند.

سیپولون در ادامه این نامه نوشت: در واکنش به درخواست شما با توجه به قوانین و مقررات، ما تمایل نداریم که اجازه مصاحبه با مشاور حقوقی سابق ترامپ را برای شما صادر کنیم.

پاسانتینو در تابستان سال گذشته میلادی کاخ سفید را ترک کرد و هم اکنون در سازمان ترامپ کار می‌کند.

کامینگز در تاریخ ۲۷ فوریه سال جاری میلادی نامه‌ای به پاسانتینو نوشت و در آن از او درخواست کرد که برای انجام یک مصاحبه در تاریخ ۱۸ مارس درباره پرداخت حق السکوت ترامپ به زنان در طول انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آماده شود.

درخواست کامینگز با آن درخواستی که «جرالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس هفته گذشته ارائه کرد، متفاوت است. جرالد نادلر تحقیقات جدیدی را با گردآوری ۸۱ سند و مدرک از مقامات جدید و سابق کاخ سفید و مشاوران رئیس جمهور آمریکا انجام خواهد داد. در تحقیقات جدید کمیته قضایی مجلس علاوه بر احتمال تبانی تیم ترامپ با مقامات روس، مسائل مهم دیگری از جمله نقض عدالت، فساد و سوء استفاده ترامپ از قدرت نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کمیته قضایی مجلس درخواست کرده است که اطلاعاتی از جرد کوشنر، داماد و مشاور ترامپ، راینس پریبس، رئیس سابق ستاد انتخاباتی او، هوپ هیکس، مدیر سابق ارتباطات استراتژیک کاخ سفید و تعدادی دیگر از مقامات سابق و کنونی آمریکایی در اختیار این کمیته قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار