امام جمعه هرات گفت: ما باید فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور مان برای نسل های بعد زنده نگه داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، حجت الاسلام جعفری، امام جمعه هرات ضمن تبریک حلول ماه رجب گفت: یکی از کار‌های مهم وشایسته درماه رجب کمک به مستمندان است، همانطور که امیر المؤمنین حضرت علی (ع) می‌فرماید: هر کس به خاطر خدا درماه رجب صدقه بدهد خداوند وی را آنچنان اکرام فرماید که نه چشمی دیده ونه گوشی شنیده ونه بر قلب انسانی خطور کرده باشد.

حجت الاسلام جعفری بیان کرد: ٢٣ اسفند آغاز عملیات والفجر ١٠ در منطقه حلبچه در سال ١٣۶۶ بود که جمع زیادی از رزمندگان به شهادت رسیدن از جمله فرمانده لشکر محمد رسول الله حاج عباس کریمی بود،  این رزمندگان که مردان گمنام بودند که کار بی‌منت در گمنامی وبدون تشریفات انجام دادند.

وی اظهار داشت: تاریخ، منش، سیره و گفتار شهدای انقلاب اسلامی باید در جامعه اسلامی مورد تبلیغ قرار گیرد تا نسل سوم و چهارم ما قدر دان خون و یاد و خاطره شهدا باشند و عزت نظام اسلامی مرهون خون شهدا وخانواده‌های شهدا است.

حجت الاسلام جعفری به سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور امام راحل اشاره کرد و گفت: ماباید فرهنگ ایثار و شهادت را در کشور مان زنده نگه داریم و تا روزی که فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه اسلامی باشد اسلام پیروز و سربلند خواهد بود.

خطیب جمعه هرات همچنین به معیشت مردم اشاره کرد و افزود: سوء مدیریت برخی از افراد منجر به نابسامانی‌های معیشتی شده به گونه‌ای که حتی عده‌ای نمی‌توانند مواد غذایی  اولیه خود را تامین کنند.

انتهای پیام/ص

خطبه های نماز جمعه هرات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.