فرماندار اردستان گفت: طرح اصلاح محدوده منطقه حفاظت شده کهیاز اردستان تهیه و تدوین شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمید رضا تاملی فرماندار اردستان  عصر روز گذشته  در جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان در محل فرمانداری اردستان با بیان اینکه ۱۸درصد از جمعیت این شهرستان سالمند و میانگین نرخ جمعیت سالمند در اردستان دو برابر کشور است، اظهار کرد: وجود سرمایه انسانی بالا در تمام حوزه‌ها مهمترین مزیت اردستان است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح باغات مثمر استان و بیشترین میزان مراتع در سطح استان در اردستان قرار دارد گفت: با توجه به توسعه شهرستان محدوده منطقه حفاظت شده کهیاز نیازمند بازنگری است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در طرح جدید محدوده حفاظت شده کهیاز ۱۷ روستا از محدوده خارج شدند، گفت: خارج شدن منطقه‌ای با وسعت ۳ هزار مترمربع جهت ایجاد ناحیه صنعتی و ۳ هزار مترمربع از حریم روستا‌ها نیز دیده شده است.

تاملی، مساحت فعلی منطقه کهیاز اردستان را ۹۲هزار هکتار عنوان کرد و گفت: با توجه به استعداد و پتانسیل شهرستان پیشنهاد اضافه شدن ۱۶ هزار مترمربع نیز به این منطقه داده شده است و در طرح جدید با توجه به خارج شدن بخشی از محدوده منطقه حفاظت شده کهیاز و اضافه شدن بخش دیگری به آن کل مساحت این محدوده ۱۰۸ هزار مترمربع خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی اردستان با کمبود آب روبرو است، گفت: چاره‌ای جز رفتن به سوی ایجاد صنعت نداریم که در این رابطه هم مشکلات زیست محیطی به میان می‌آید. دو واحد صنعتی شهرستان در سال جاری به عنوان واحد ملی نمونه صنعت سبز را دریافت کرده اند.

 
انتهای پیام/م

 

جلسه کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال شهرستان اردستان

برچسب ها: فرمانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.