نمکی گفت: به مردم قول می‌دهم که علی رغم فشار در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی، هیچ کمبودی را نداشته باشند.

قول می‌دهم هیچ کمبودی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی نداشته باشیم/ تأمین اجتماعی ۳۵ درصد بدهی خود را پرداخت کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت صبح امروز در حاشیه اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رویکردی جدید در حوزه‌های مختلف به خصوص آموزش در نظام سلامت ایجاد کرده‌ایم که تکالیفی را بر دوش همکاران می‌گذارد.

وی ادامه داد: سال آینده کشورمان به دلیل اعمال تحریم ظالمانه از نظر اقتصادی در شرایطی ویژه  قرار دارد و روسای دانشگاه‌ها باید در راستای مدیریت هزینه‌ها اقدامات لازم را انجام دهند.

بیشترین حمایت را از منابع دولتی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی می‌کنیم

وزیر بهداشت تأکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهیم تا کمترین فشار به مردم به خصوص به قشر فقیر و کسانی که در مناطق محروم زندگی می‌کنند، وارد شود و بیشترین حمایت را از منابع دولتی در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی می‌کنیم تا مردم کمبود دارو و تجهیزات را احساس نکنند.

نمکی بیان کرد: در راستای چگونگی خرج منابع و صرفه‌جویی آن برنامه‌ریزی لازم انجام شده است، وزارت بهداشت از بیمه سلامت حمایت می‌کند تا با سقف بسته مواجه نشوند.

وی ادامه داد: آموزش به ما کمک بزرگی می‌کند تا نیروهایی را تربیت کنیم تا این افراد در راستای تقویت منابع  علمی تربیت شوند و ما باید به دانشجویان علوم پزشکی و نیروهایمان آموزش‌های لازم را بدهیم تا مهارت کافی را کسب کنند.

وزیر بهداشت افزود: یکی از کارهای من ایجاد جایگاهی مناسب برای ارائه دهندگان خدمات است زیرا دانشگاه باید مرکزی در راستای حل مشکلات مردم تبدیل شود و مراکز آموزشی ما باید نیروهایی تربیت کنند تا بتوانند مشکلات مردم را حل کنند.

پرونده الکترونیکی سلامت، ابزار و جاده‌ای برای عبور نظام سلامت

نمکی تأکید کرد: تربیت نیروی انسانی به اقتصاد ملی کمک بزرگی می‌کند و بر اساس برنامه ریزی انجام شده در بهار سال آینده پرونده الکترونیکی سلامت به عنوان یک ابزار و جاده‌ای که برای عبور نظام سلامت است در اکثر نقاط کشور راه‌اندازی و اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر آینده تجهیزات پزشکی و دارو ادامه داد: همه همکاران برای سال آینده بسیج می‌شوند تا کار تأمین تجهیزات پزشکی به خوبی انجام شود و من به مردم قول می دهم که علی رغم فشار در زمینه دارو و تجهیزات پزشکی هیچ کمبودی را نداشته باشند.

نمکی اضافه کرد: اولویت اول وزارت بهداشت حمایت از تولیدات داخلی و من به هیچ عنوان اجازه نمی دهم تا وقتی که دارو و تجهیزات پزشکی داخلی است نوع مشابه خارجی آن به کشور وارد شود و در این خصوص تمام دستورات لازم را به معاونت‌های مختلف ابلاغ کرده‌ام.

وی در پاسخ به خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر میزان مطالبات از بیمه گفت: تا به این لحظه ۳۵ درصد از مطالبات سازمان‌های بیمه ‌گر پرداخت کرده‌ایم و مقداری از طلبمان از سازمان بیمه تأمین اجتماعی مانده است و این سازمان به ما قول داده مقداری قابل توجهی از  بدهی خود را تا پایان سال به ما پرداخت کنند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار