اصفهانیان اعتقاد دارد بهترین‌های داوری ایران همین داورانی هستند که در لیگ برتر قضاوت می‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال، درباره اینکه واکنش کمیته داوران به بیانیه‌هایی که تیم‌های لیگ برتری بر علیه قضاوت داوران و این کمیته منتشر می‌کنند چیست، گفت: این اتفاقات نباید بیفتد. اگر تیمی اعتراض دارد باید پس از بازی آن را مطرح کند، اما بیانیه نوشتن قبل از بازی اصلاً در هیچ جای دنیا وجود ندارد و باعث می‌شود مشکلاتی که نباید به وجود بیاید، اتفاق بیفتد.

وی افزود: متأسفانه شاهد هستیم که هنوز داور به زمین نرفته عنوان می‌کنند این داور در بازی ۲ سال پیش ما چنین و چنان کرد. به همین دلیل جلسات مختلفی با حضور مسئولان کمیته‌های داوران، مسابقات، انضباطی و اخلاق در حضور رئیس فدراسیون فوتبال برگزار کردیم تا جلوی این کار گرفته شود.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال ادامه داد: کمیته انضباطی و کمیته اخلاق باید بیشتر به این موضوع ورود کنند. متأسفانه هر کسی درباره داوری صحبتی را مطرح می‌کند در حالی که کجای دنیا دیده‌اید که بیانیه بدهند و قبل از بازی از داور مسابقه ایراد بگیرند؟ این رفتار‌ها تنها به این دلیل است که می‌خواهند تیمشان برنده شود. البته ما اشتباهات و ضعف‌های خود را می‌پذیریم، اما بهترین‌های داوری ایران همین داورانی هستند که در لیگ برتر قضاوت می‌کنند.

اصفهانیان گفت: ما نیز هر کاری که نیاز بوده است برای داوران انجام داده و پیش از آغاز فصل و همچنین در نیم‌فصل برای آن‌ها کلاس برگزار کردیم. داوران پشت دروازه را مستقر کردیم، اشتباهات داوران را به وسیله آنالیزور به آن‌ها گوشزد می‌کنیم و کلاس‌های یک روزه برگزار کرده‌ایم. یک ماه پیش کلاسی برگزار شد و دوباره بیستم اسفندماه برای داوران کلاس آموزشی داریم تا از اشتباهات بعدی داوری جلوگیری کنیم.

وی درباره شعار‌هایی که تماشاگران گیتی‌پسند در جریان دیدار فینال لیگ برتر فوتسال علیه او و مهدی تاج سر دادند، تصریح کرد: بالاخره تماشاگران هم احساساتی هستند. انتظار نداریم چنین شعار‌هایی داده شود، اما به هر حال هواداران هم جوان و احساسی هستند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال درباره سرانجام استفاده از سیستم VAR در ورزشگاه‌های فوتبال بیان داشت: شرکت‌های مختلفی برای این کار آمده‌اند که یکی از شرکت‌ها نسبتاً خوب بوده است که البته باید تکمیل شود و در نهایت فیفا باید اجازه استفاده از این سیستم را به ما بدهد.

منبع تسنیم

انتهای پیام/م

صحبت های اصفهانیان درباره VAR

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.