نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی از تجهیز ۵۰ مرکز و خانه ورزش روستایی در روستا‌های استان از محل منابع مالی خیرین خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلیل از خیرین ورزش یار استان کرمان که در تالار پالیز برگزار شد، ضمن تبریک ایام و اعیاد رجبیه گفت: امسال این ایام مبارک، مقارن شده با بهار سال ۹۸ که این را به فال نیک می‌گیریم.
وی بیان داشت: روز نخست سال ۹۸، روز ولادت حضرت امیرالمومنین و ۱۳ رجب است که این تقارن بسیار ارزشمندیست.
پورابراهیمی گفت: دولت برای توسعه‌ی امر ورزش با محدودیت‌هایی مواجه است و منابع مالی دولت میزان نیاز را پاسخگو نیست.
وی افزود: خیرین در این امر می‌توانند در کنار دولت قرار گیرند تا بخشی از خلاء عدم توسعه‌ی امکانات بخش ورزشی را بتوانند پاسخگو باشند.
پورابراهیمی تصریح کرد: خوشبختانه در استان کرمان، این موضوعات به شکل ویژه‌ای مدنظر قرار گرفته، در بعضی رشته‌های ورزشی مثل زورخانه که ورزشی بسیار معنوی و خاص ایرانی‌ها هم هست، و ما افتخار می‌کنیم در این حوزه در دنیا پیشگامیم، در این امر اتفاقات خیلی مثبت تری افتاده است.
وی یادآور شد: در بسیاری از جا‌ها گود زورخانه‌هایی که احداث شده به برکت خیرین انجام شده است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: امروز و در شرایط کنونی، کسی که در امر ورزش به ویژه یک مجموعه‌ی ورزشی تلاش می‌کند، ثوابش از مسجد ساختن کمتر نیست.
پورابراهیمی گفت: از سال ۹۶ پیگیری این بودیم که در حوزه‌ی جوانان چه کاری می‌توانیم انجام دهیم، با خیرین و خیلی از افراد صحبت کردیم، کاری که از پارسال شروع کردیم توسعه‌ی امر ورزش روستایی با منابع مالی خیرین بود.
وی از تجهیز ۵۰ مرکز و خانه ورزش روستایی در روستا‌های استان از محل منابع مالی خیرین خبر داد.
پورابراهیمی افزود: توجه به مناطق محروم، علاوه بر کمک به رویکرد سلامت در مناطق روستایی، سبب شناسایی استعداد‌های ویژه‌ای از این مناطق نیز می‌شود.
وی به شهر کرمان نیز اشاره و تصریح کرد: با شهردار کرمان مقرر کردیم چمن مصنوعی در ۴ محله‌ی فقیر نشین در شهر کرمان راه اندازی شود.
پور ابراهیمی به جلسه‌ی اخیر خود با تاج رییس فدراسیون فوتبال و هماهنگی با قرایی رییس هیئت فوتبال استان اشاره کرد و گفت: به دنبال این جلسه، اولین زمین فوتبال ساحلی کرمان را در محله‌ی شاهزاده محمد که محرمترین منطقه‌ی کرمان، راه اندازی کردیم.
وی از راه اندازی حداقل ۱۰ مجموعه‌ی دیگر تا سال آینده به منظور توسعه فضای ورزشی از طریق ظرفیت‌های بخش غیردولتی در شهر کرمان خبر داد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه ۱۵ سال است که استان کرمان میزان بارندگیش از متوسط و میانگین بلند مدت کشور پایین‌تر است، گفت: این نشان از خشکسالی طولانی مدت در این استان است.
وی افزود: همین امسال که در بقیه‌ی شهرستان‌ها بارندگی‌های خوبی داشتیم، اما در استان کرمان کمترین میزان بارندگی را داشتیم.
پورابراهیمی اصلی‌ترین چالش آینده استان را چالش آب عنوان و تصریح کرد: برای حل این مشکل طرح انتقال آب از دریا مورد بررسی قرار گرفت.
وی یادآور شد: بدین ترتیب با تلاش‌های جلال مآب، مدیرعامل اسبق گل گهر، طرح جامع این کار نوشته و مطالعات انجام شد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: این خط انتقال در حال حاضر از بندرعباس به سمت کرمان و از کرمان به سمت یزد با سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی برنامه ریزی شده است.
پورابراهیمی گفت: برای این طرح ۲ هزار میلیارد تومان نیز در کمیسیون اقتصادی مجلس تأمین مالی کردیم.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون، پروژه به سرعت جلو می‌رود، افزود: فاز نخست و خط نخست انتقال نیمه دوم سال آینده به کرمان می‌رسد که اولین بهره برداری از آب در شهر سیرجان، سپس رفسنجان و منطقه سرچشمه و همزمان در کرمان صورت می‌گیرد.
پور ابراهیمی تصریح کرد: برای چند سال آینده کلیه ظرفیتی که استفاده می‌کند از چاه‌های زیرزمینی است.
وی با تأکید بر اینکه سال آینده آب قطعاً در کرمان است، قول مساعد داد: از چند سال آینده، مجموعه کل منابع آبی شرب و صنعت را به فضل الهی با یک برنامه ۵۰ ساله تأمین خواهیم کرد.
انتهای پیام/ب

۵۰ خانه ورزش روستایی در استان کرمان تجهیز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار