"الرمیثی" نامزد اماراتی ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا با انتقاد از واکنش دیر هنگام‌ ای اف سی به مسئله بازداشت بازیکن بحرینی، خواستار استقلال نهاد حاکم بر فوتبال آسیا شد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خلفان الرمیثی یکی از سه نامزد ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا در اظهاراتی به انتقاد از نحوه واکنش این نهاد بین المللی به مسئله بازداشت حکیم العربی بازیکن بحرینی در بانکوک از سوی عوامل رژیم آل خلیفه پرداخت و خواستار استقلال‌ "ای اف سی" شد.

الرمیثی که امیدوار است ماه آینده میلادی جانشین شیخ سلمان رئیس بحرینی فعلی‌ "ای اف سی" شود، با اشاره به این که‌ ای اف سی درباره مسئله العربی بد عمل کرده است گفت: این نهاد باید مستقل از منافع ملی عمل کند. از نظر الرمیثی‌ ای اف سی نسبت به بازداشت العربی در تایلند خیلی دیر واکنش نشان داده است.

گروه‌های حقوق بشر نسبت به سکوت‌ ای اف سی در قبال دو ماه حبس العربی در زندان بانکوک، در حالی که در انتظار استرداد به بحرین بود، با وجود داشتن پناهندگی به استرالیا، از این نهاد به شدت انتقاد کردند.

الرمیثی در این باره گفت:  (واکنش‌ای اف سی) خیلی دیر بود. آن‌ها باید درباره آن صحبت می‌کردند.

وی با اشاره به سخنان کریگ فاستر، کاپیتان سابق استرالیا و شاهزاده علی بن حسین ولیعهد اردن، گفت: من فکر می‌کنم اگر استرالیا و شاهزاده علی صحبت نمی‌کردند، آن‌ها چیزی نمی‌گفتند.

این دو از جمله کسانی بودند که پس از بازداشت العربی در ۲۷ نوامبر خواهان بازگشت این بازیکن به استرالیا شدند.

العربی متهم به ارتکاب جرایمی در جریان قیام مردم بحرین علیه رژیم آل خلیفه در سال ۲۰۱۱ است.

وقتی شیخ سیمان سال ۲۰۱۵ برای نامزد شرکت در انتخابات ریاست فیفا بود، العربی به صراحت به انتقاد از شیخ، که یکی از اعضای حاکم بر بحرین و پسرعموی پادشاه این کشور است، پرداخت.

پس از هفته‌ها سکوت در قبال حبس العربی، AFC در ۲۶ ژانویه اعلام کرد شیخ سلمان، هیچ نقشی در دستگیری این بازیکن نداشت و سرانجام از آزادی او حمایت کرد.

گفت که پرونده العربی یکی از مسائل متعددی در چهار سال گذشته بود که نشان داد که AFC مستقل نیست.

ای اف سی باید مستقل و جامع و قدرتمند علیه همه کشور‌ها باشد و همچنین باید با تمام کشور‌های آسیایی عادلانه رفتار کند. هیچ کشوری را ترجیح ندهد و تحت تاثیر دیگران قرار نگیرد.

این نامزد اماراتی گفت: در صورتی که او به عنوان رئیس اتخاب شود، کشور خود نباید انتظار امتیازی را داشته باشد.

او گفت: امارات متحده عربی مانند هر عضو دیگر عضو خواهد بود. اگرآن‌ها اشتباه کنند، من با آن‌ها برخورد خواهم کرد.
انتخاب ریاست‌ای اف سی روز ۶ آوریل برزار خواهد شد و شیخ سلمان، الرمیثی و مهند السعود سه نامزد تایید شده هستند. شیخ سلمان به دنبال سومین دوره ریاست بر نهاد حاکم بر فوتبال آسیا است.

الرمیثی قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حامی مالی ۳۲۰ میلیون یورویی را به‌ای ف. سی بیاورد تا این بودجه صرف توسعه فوتبال در کشور‌های کم درآمد، رقابت‌های درجه ۲ آسیا و بخش جوانان شود.

الرمیثی با حمایت از ۴۸ تیمی شدن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس از جمله امارات می‌توانند میزبان چند مسابقه باشند وی افزود در صورت پیروزی در انتخابات برای کمک به قطر در راه میزبانی جام جهانی، عازم دوحه خواهد شد.


بیشتر بخوانید:

حمایت همه جانبه استرالیایی‌ها از فوتبالیست مخالف رژیم آل خلیفه

اعلام آمادگی قطری‌ها برای برگزاری مستقل جام جهانی ۲۰۲۲


انتهای پیام/

انتقاد نامزد اماراتی ریاست‌ "ای اف سی" از حاکمان کنفدراسیون فوتبال آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار