سرمربی تیم‌های ملی فوتوالی ایران گفت: در دومین دوره از مسابقات آزاد فوتوالی کشور ۱۳ تیم فوتوالی استان یزد به مراحل بعدی صعود کرد.

تیم فوتوالی استان یزد در مسابقات آزاد فوتوالی کشور به مراحل بالاترصعود کردمحمد تطهیری مقدم سرمربی تیم‌های ملی فوتوالی ایران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، دومین دوره از مسابقات آزاد فوتوالی کشور جام گفتگو که روز گذشته در ورزشگاه آزادی شهرستان اردکان آغاز شده است تا فردا ادامه دارد.

وی افزود: در این دوره از مسابقات ۴۸ تیم از سراسر کشور حضور داشته اند که از استان یزد  ۱۳ تیم از شهرستان‌های اردکان، اشکذر و مهریز شرکت کرده اند و به مسابقه با حریفان از استان‌های دیگر پرداخته اند و تا به حال شش تیم از استان یزد به مراحل بالاتر در این مسابقات صعود کرده اند.

 تطهیری مقدم گفت: این بازی‌ها به هدف انتخابی تیم ملی فوتوالی مسابقات جهانی برزیل و آسیایی تایلند برگزار شده است و ما شاهد بازی‌هایی با سطح کیفی بسیار بالایی در این دوره از مسابقات بوده ایم و همه بازیکنان شرکت کننده از لحاظ فنی در وضعیت مناسبی به سر می برند.

وی افزود: پراکندگی تیم‌های از استان‌های شرکت کننده مختلف بسیار خوب بوده است  این دوره از مسابقات بالاترین سطح کیفی در ادوار مختلف مسابقات فوتوالی در سال‌های گذشته را داشته است.

تطهیری مقدم در پایان ضمن تشکر از فرمانداری شهرستان اردکان برای به عهده گرفتن میزبانی این دوره از مسابقات گفت: اردکان میزبانی را به نحو احسن انجام داده است و به همین علت سطح برگزاری این دوره مسابقات از دوره‌های قبل به طور چشم گیری افزایش یافته است.

فوتوالی از ادغام ۲ رشته والیبال و فوتبال ساحلی ایجاد شد که در یک زمین ۹ در ۱۸ مترمربع با یک تور به ارتفاع ۲ متر و ۲۰ سانتیمتر با حضور ۲ بازیکن در هر تیم برگزار می‌شود.

بازیکنان باید توپ را با استفاده از ضربات پا، سر و سینه و بدون استفاده از دست به زمین حریف ارسال کنند.

انجمن فوتوالی ایران در سال ۱۳۹۰ تشکیل و زیر نظر هیات ورزش‌های روستایی عشایری و بازی‌های بومی محلی فعالیت دارد و تیم ملی فوتوالی ایران در دوره گذشته بعد از تایلند، نایب قهرمان آسیا شد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام/ی

صعود تیم فوتوالی استان یزد در مسابقات آزاد فوتوالی کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار