رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگاور گفت: دومین کنگره ملی شعر عاشورایی با عنوان 'نی واژه ها' روز یکشنبه ۱۹ اسفند با حضور شاعران برجسته کشوری در کنگاور برگزار می‌شود.

برگزای دومین کنگره ملی شعر عاشورایی در کنگاوربه گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، سیاوش نظری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگاور  با اشاره به فراخوان دومین کنگره ملی شعر عاشورایی با عنوان 'نی واژه ها' افزود: مهلت ارسال آثار به این کنگره پایان آبان ۹۷ بود.

وی با بیان اینکه کنگره‌های ملی متعددی در زمینه شعر عاشورایی در کشور برگزار شده و می‌شود، گفت: این کنگره، دومین کنگره ملی شعر عاشورایی در کرمانشاه است که با نام 'نی واژه ها' نامگذاری شده است.

وی به ظرفیت‌های بسیار کرمانشاه در حوزه شعر اشاره کرد و اظهار داشت: کرمانشاه را به لحاظ توانایی شاعران آن 'شیراز دوم' می‌نامند و این پتانسیل بالا یکی از دلایل برگزاری این کنگره در کرمانشاه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کنگاور از ارسال بیش از ۱۸۵ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره خبر داد و اظهار داشت: تلاش داریم دبیرخانه دائمی کنگره را در شهرستان کنگاور راه‌اندازی کنیم تا در سال‌های آتی برگزاری این کنگره در استان استمرار یابد.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه، گفت: محور‌های بخش اصلی کنگره شامل صفات و فضائل امام حسین (ع)، در باب قیام کربلا، طفلان حضرت زینب (س)، طفلان حضرت مسلم (ع)، یاران امام حسین (ع) و شهدای دشت کربلا و سایر مفاهیم مرتبط با قیام کربلا (به زبان فارسی و کُردی) است.

وی گفت: همچنین در بخش ویژه علاقمندان می‌توانند آثار خود را با موضوع «ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای مدافع حرم (به زبان فارسی و کُردی)» ارسال کنند.

 

انتهای  پیام/ز

 

 

ارسال بیش از ۱۸۵ اثر از سراسر کشور به جشنواره شعر عاشورایی

برچسب ها: وزارت ارشاد ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.