صالحی‌نژاد با بیان اینکه ۷۰ درصد مشکلات امروز جامعه ناشی از سوءمدیریت‌ها است، گفت:۳۰ درصد مسائل مربوط به تحریم‌هاست.

خبرنگار: کاظمی/اصول‌گرایان باید اصلاح‌طلب و اطلاح‌طلبان، اصول‌گرا باشندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی صالحی‌نژاد نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها صبح امروز در نطق پیش از دستور خود که در پانزدهمین اجرای شورای عالی استان‌ها قرائت کرد، با بیان اینکه مگر یک لقمه حرام چقدر ارزش دارد که انسانیت به فروش می‌رسد، گفت: چرا باید به جایی برسیم که امنیت غذایی و لقمه‌ای که می‌خوریم شک و شبهه‌ای داشته باشد و چرا دوباره باید شاهد صف‌های طولانی مردم برای خرید گوشت و مرغ و سایر اقلام باشیم؟


بیشتر بخوانید؛ طرح انتقال آب خزر به کویر یک طرح آبکی و شوخی خطرناک است


وی با بیان اینکه امروز در جنگ اقتصادی تحریم‌ها هستیم، گفت: تحریم‌ها ۳۰ درصد ماجرا هستند و ۷۰ درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت‌ها است.

صالحی‌نژاد با بیان اینکه بسیاری از کودکان انتظار پهن کردن سفره رنگین هفت سین، آجیل و پسته را می‌کشند، گفت: ای کاش در اول دبستان به جای بابا نان داد، بابا جان داد خوانده بودیم.

نماینده مردم استان زنجان در شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه مردم از دو قطبی کردن جامعه رنجیده شده‌اند، اظهار کرد: نمی‌دانم قصه اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی کی تمام خواهد شد تا اندکی خاطر مردم در ذهن ما خطور کند.

نماینده مردم استان زنجان افزود: مگر دستور دین ما این نیست که اصول‌گران باید اصلاح‌طلب و اصلاح‌طلبان باید اصول‌گرا باشند؟

وی با بیان اینکه تقریبا به نیمه عمر شورای پنجم رسیده‌ایم، اظهار کرد: به سوگند ابتدایی شورا رجوع کنید که حساب کارمان چند است.

صالحی‌نژاد تصریح کرد: اگر در جهت به تاخت و تاز‌های سیاسی، جناحی و منافع شخصی گام برداشته‌ایم وای به آخرت ما و اگر برای مردم گام برداشته‌اید، درود بر شرفتان.

نماینده مردم استان زنجان در ادامه به مشکلات مردم زنجان پرداخت و خطاب به وزیر کشاورزی، گفت: کاهش آب چاه‌های کشاورزی استان، نگرانی را برای کشاورزان و به ویژه سرمایه گذاران سیستم نوین آبیاری برانگیخته است.

وی افزود: نوسانات هزینه‌های لوله و اتصالات جهت اجرای دستگاه‌های نوین آبیاری سبب رکود در اجرای موفق این طرح‌ها و افزایش سهم تخصیص یافته توسط دولت مشوقی خواهد بود تا کشاورزان مشکلی بابت افزایش قیمت نداشته باشند.

صالحی‌نژاد با تأکید بر اینکه اعتبارات ۳ درصدی از محل فروش نفت برای طرح‌های عمرانی کشاورزی به شهرستان‌های برخوردار از این طرح اختصاص یابد، گفت: این اعتبارات تنها شامل بخشی از شهرستان‌ها شده و بقیه بی‌نصیب مانده‌اند.

نماینده مردم استان زنجان با اشاره به وضعیت سد کینه‌ورس منطقه ابهر، گفت: این سند با میلیارد‌ها تومان آبگیری شده، ولی اکنون راکت مانده و عدم اتصال آب آن به شبکه آبیاری و آب شرب باعث ناکارآمدی تجهیزات به کار گرفته شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار