آیت الله خاتمی گفت: وزارت بهداشت در سال‌های پس از انقلاب و به خصوص سال‌های اخیر با عملکردی مناسب مردم را امیدوار کرده است.

عملکرد مناسب وزارت بهداشت در سال‌های بعد از انقلاب/ دشمن به دنبال از بین بردن پایه‌های انقلاب استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، هفتمین آیین جایزه ملی شهید رهنمون با حضور آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران، حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، جلالی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین صمدی مسئول نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه بقیه الله و جمعی از خانواده شهدا و ایثارگران جامعه پزشکی در سالن صدرا دانشگاه علوم پزشکی بقیه‎الله (عج) برگزار شد.
 
آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار کرد: شهیدان سرمایه‌های دیروز، امروز و فردای جامعه‌اند، به‌خصوص شهدای جامعه پزشکی که در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم این پزشکان مخلصانه در بیمارستان‌های صحرایی خدمت می‌کردند.
 
وی با اشاره به برگزاری این همایش ادامه داد: در دوران دفاع مقدس ۳۰ هزار شهید از جامعه پزشکی و ۵۰ پزشک شهید داشتیم و این گونه مجالس جایگاهی مناسب برای تجلیل از زحمات زیاد آن‌ها و پرداختن به سه عنوان مهم و اساسی است.
 
وی تشریح کرد: مسئله اول تجلیل از فرهنگ شهادت است؛ دشمنان انتظار داشتند پس از دوران جنگ تحمیلی این فرهنگ عظیم کمرنگ‌ شود، اما دیدیم که همچنان به قدرت خود باقی ماند؛ در این بین هر بار که ماجرا‌های سیاسی گرم شده و باعث می‌شود جامعه آرمان‌های شهدا را فراموش کند، خود شهدا به داد مردم می‌رسند، درست مانند ماجرای شهدای غواص که وقتی فضای جامعه به سمت غفلت از این موضوع حرکت می‌کرد، اجساد‌ این عزیزان پیدا شد. از این رو زنده نگه داشتن یاد شهدا موضوعی است که رهبری همواره بر آن تاکید داشته‌اند.
 
وی ادامه داد: مسئله مهم بعدی در این مراسم‌ها بیعت با شهیدان است؛ یکی از افتخارات کشور ما داشتن شهدای پزشک و پزشکان متدین است، قطعا بهترین تبلیغ برای دین این است که مردم بدانند در تمام این ماجرا‌ها دین تاثیرگذار است، هر‌گاه حاده‌ای پیش بیاید چهره‌های خدوم پزشکان را خواهید دید که در خط مقدم اقدام به کمک رسانی می‌کنند.

دولت جدید آمریکا به صراحت دشمنی خود را با ما اعلام می‌کند

آیت الله  خاتمی بیان کرد: آنچه در این بین اهمیتی بیشتر دارد آن است که بدانید دشمن چه می‌خواهد و باید با آن چه کنیم؛ تردید نکنید دشمن درپی بر اندازی ماست، شاید بیش از این آمریکا این موضوع را تصریح نمی‌کرد، اما دولت جدید آمریکا دشمنی خود را به صراحت اعلام می‌کند، شرایط حال حاضر امریکا مصداق دقیق از شعر یارب ربا مباد که گدا معتبر شود، گر معتبر شود ز خدا بی‌خبر شود، است.
 
وی افزود: اکنون دولت آمریکا به دست کسی هدایت می‌شود که به صراحت بیان کرد تا به حال کتابی به‌جز انجیل نخوانده است و تصریح می‌کند که به دنبال دشمنی با نظام انقلاب اسلامی ایران است. تفکر نظام آمریکا نشان از عدم شناخت کافی از مردم ایران دارد؛ یکی از نشانه‌های مهم پایداری مردم ایران راهپیمایی ۲۲ بهمن بود که در حالی که صابون گرانی به تن همه خورده بود شورای ملی تبلیغات بیان کرد در برخی نقاط راهپیمایی تا ۵۰ درصد افزایش حضور داشته‌ایم.
 
وی اظهار کرد: دشمن در سه حوزه فرهنگی، سیاسی و اقتصادی فعالیت می‌کند؛ در بخش فرهنگی به دنبال فروریختن شالوده‌های اعتقادی که انقلاب اسلامی بر پایه آن‌ها بنا شده است و درست نشان از آیه ۲۱۷ سوره بقره دارد که می‌فرماید با شما می‌جنگد تا دست از دینتان بردارید و آیه ۲۷ سوره آل عمران که ماجرایی را نقل می‌کند از کسانی که خود ایمان آوردند و شب کافر شدند تا در باور‌های دینی مردم تردید ایجاد کنند.
 
آیت الله خاتمی افزود: دقیقا دشمنان به دنبال آن هستند که مبانی دینی انقلاب را نابود کنند و به دنبال همین هدف اقدام به تعریف سایت‌های ضد خدا، ضد محدودیت و ضد انبیا کردند تا ساعت به ساعت شبهه‌های جدیدی در دین اسلام و مبانی انقلاب ایجاد کنند.

سجاده یک پزشک آموزنده‌تر از ساعت‌ها خطبه خوانی درباره نماز است

وی تصریح کرد: اینجا جایگاه فعالیت شما خوبانی است که در عرصه‌های علمی برای کشور افتخار آفرینی کرده‌اید تا در عرصه‌های فرهنگی هم افتخار آفرینی کنید، قطعا همه می‌دانید که تاثیر آموزش غیر مستقیم بسیار بیشتر از آموزش مستقیم است پس سجاده روی میز یک پزشک می‌تواند آموزنده‌تر از ساعت‌ها خطبه خوانی من درباره نماز باشد.

آیت الله خاتمی ادامه داد: باید به وعده‌های خدا ایمان داشته باشیم و بدانید همانطور که تا کنون به کشور کمک کرده در آینده نیز کمک خواهد کرد؛ باید بینش‌ها و ارزش‌های انقلاب را مورد توجه قرار دهیم، برای مثال بی‌حجابی‌هایی که در سطح جامعه وجود دارد عادی نیست و تمامی آن‌ها حساب شده است، البته این به آن معنا نیست که هر کس حجاب را رعایت نکرد به آلت دست دشمن تبدیل شده، اما بدانید کسانی هستند که به این بی حجابی‌ها جهت می‌دهند.

وی درباره فعالیت دشمن در حوزه سیاسی بیان کرد: گاهی ممکن است فردی با حضور در خیابان شعار ضد انقلابی سر دهد، شاید این فرد به اندازه کسی که به دنبال از بین بردن ارزش‌های بنیادین انقلاب است خطرناک نباشد و یکی از اصلی‌ترین این ارزش‌ها ولایت فقیه است.

ولایت فقیه صرفا به عنوان یک تئوری مطرح نیست

آیت الله خاتمی تصریح کرد: در حال حاضر ولایت فقیه صرفا به عنوان یک تئوری مطرح نیست؛ مردم نه یک بار بلکه ۲ بار به آن رای دادند پس نه تنها منشا شرعی بلکه منشا قانونی نیز دارد. در کتاب جواهر که یکی از بزرگترین کتاب‌های جهان اسلام است ذکر شده که کسی که منکر ولایت فقیه باشد نه تنها فقه بلکه هیچ چیز از حرف‌های اهل بیت را نفهمیده و قطعا ولایت فقیه ستون فقرات نظام انقلاب اسلامی است،‌ رهبر انقلاب تنها یک رهبر سیاسی نیست بلکه تجربه نشان می‌دهد راه کار‌های اصلی پیشرفت نظام را تعیین می‌کند.

وی افزود: پیش از انقلاب گروه‌های زیادی وارد میادین مبارزه شدند، اما هیچ یک از آن‌ها نتوانستند حکومت شاه را سرنگون کنند. رهبری بود که باعث شد انقلاب به ۴۰ سالگی برسد در حالی که اخوان المسلمین که حزبی ۸۰ ساله بودن توانست بیش از یک سال حکومت را نگه دارد؛ انقلاب اسلامی در طول این ۴۰ سال با انجام توطئه‌ها مثل جنگ هشت ساله و ۶ کودتا درگیر شد و سربلند بیرون آمد و این اتفاق نمی‌افتاد مگر با رهبری.

آیت الله خاتمی بیان کرد: اگر موفقیتی داشتیم حاصل رهنمود‌های رهبری بود و اگر ناکامی وجود داشت حاصل نشنیدن ما بود؛ چند سال است که رهبری از اقتصاد مقاومتی صحبتی می‌کند چرا که این روز‌ها را برای کشور می‌دید، اما متاسفانه آن زمانی که باید اقدامات لازم صورت نگرفت و امروز در گیر این مشکلات هستیم.

وی افزود: برخی بر این باورند که چرا رهبری داد نمی‌زند در حالی که رهبری معتقد است با داد و فریاد کار درست نمی‌شود، تدبیر رهبری بود که به رئیس قوه قضاییه اجازه برخورد با مفسدان اقتصادی را داد.

آیت الله خاتمی با اشاره به سخنان امام که فرمود: پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند گفت: یکی از مهمترین مبانی سیاسی انقلاب که امام آن را اتخاذ کرد نفرت از استکبار و استکبار ستیزی است که ریشه در قرآن دارد؛ قطعا در حال حاضر (وجتنبت طاغوت) که در قرآن آمده همان شعار مرگ بر آمریکا است. رهبر انقلاب در این براه فرمود: حتی به لبخند آن‌ها هم اعتماد نکنید و قاطعانه می‌توانیم بگوییم که این اصل مهم طی چند سال گذشته آسیب دید.

وی افزود: در سال‌های اخیر کسانی با قلم و کسانی با گفتارشان این نفرت را کم کردند چندی پیش به وزیر امور خارجه گفتیم که بگذارید مردم مرگ بر آمریکا را محکم‌تر از پیش بگویند و این در حالی بود که یکی ز. مسئولان فعلی کشور در ۱۳ آبان ماه چند سال کشور گفت: امسال مردم مرگ بر آمریکا نگویند.

آیت الله خاتمی افزود: چندی پیش اقتصاد ما به برجام گره خورده بود که متاسفانه از بین رفت و حالا موضوع جدید به نام بسته اروپا؛ تجربه ثابت کرده است که این راهکار‌ها جواب نمی‌دهد و باید به دنبال اعتماد به خدا و مردم باشیم، انقلاب اسلامی ۴۰ سال با مقاومت پایدار ماند و در آینده هم مقاومت خواهد کرد و انتقاد ما در حال حاضر به اندیشه برخی از افراد است که کلید کار را در دست بیگانگان می‌بینند.

وی درباره فعالیت اقتصادی دشمن بیان کرد: مشکلات و تحریم‌های اقتصادی همواره از درگیری‌های مسلمین بوده و پیامبر هم چه در دوران بعثت و ماجرای شبح ابی طالب و چه در دوران هجرت درگیر حصر اقتصادی بودند.

آیت الله خاتمی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا در آخرین گفته‌هایش گفت آنقدر فشار را بر مردم ایران می‌افزاییم تا از توان آن‌ها خارج شود؛ در این شرایط آنچه نمک در زخم مردم می‌زند سخنان افرادی است که به صراحت بیان می‌کنند در حال حاضر در کشور ارزانی داریم.

وی گفت: آنچه در این عرصه بیش از هر چیزی اهمیت دارد امید است و باید جلوی نا امید شدن مردم را بگیریم.

آیت الله خاتمی درباره عملکرد وزارت بهداشت در طول سالیان اخیر گفت: وزارت بهداشت در طول سال‌های بعد از انقلاب و به خصوص سال‌های اخیر عملکرد مناسبی داشته و مردم را به خود امیدوار کرده است، و امیدوار هستیم تا بتواند انتظار مردم را در این بخش برآورده کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت اعتقادات در کمک به مردم یادآوری کرد: این مشکلات و فشار‌ها خواهد گذشت و همانطور که شیخ‌عباس تهرانی پیشبینی کرد انقلاب اسلامی تا ظهور امام زمان به دست نسل فاطمه باقی خواهد ماند؛ خدا همیشه به انقلاب اسلامی عنایت کرده و عنایت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار