آیت الله مکارم شیرازی گفت:دشمن در تلاش است تا افکار فاسد خود را در آموزش و پرورش وارد کند.

استفاده از ظرفیت حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش/دشمن به دنبال نفوذ در آموزش و پرورش استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید روز پنجشنبه در دیدار بطحایی وزیر آموزش و پرورش، این نهاد بزرگ علمی را از مهمترین دستگاه‌های نظام اسلامی دانست و برمراقبت از ورود نفوذی‌ها در آن تاکید کرد.

وی در ادامه افزود: امروز دشمنان تلاش می‌کنند تا افکار و اندیشه‌های فاسد خود را در آموزش و پرورش وارد کنند.

آیت الله مکارم شیرازی یادآور شد: همانگونه که در بیت مراجع قدیمی هم نفوذی‌ها حضور داشتند امروز هم تلاش می‌کنند تا افکار و اندیشه‌های فاسد خود را واردآموزش وپرورش کنند.

این مرجع تقلید افزود: دانش آموزان به عنوان امانتی در دستان شما هستند و باید مراقب باشید که در افکار و اندیشه‌های نفوذی‌های منحرف جذب نشوند.

آیت الله مکارم شیرازی تشکیل گروه‌های ویژه برای نظارت بر تالیف کتاب، جذب اساتید و اجرای برنامه‌ها را یکی از راهکار‌های مقابله با جریان نفوذی‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر این ۳ موضوع اصلاح و کنترل شود آموزش و پرورش هم از این خطر در امان خواهد ماند.

وی همچنین بر بهره گیری از ظرفیت حوزه‌های علمیه در نظام آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: حوزه‌های علمیه با داشتن علما، مدرسان و پژوهشگران و طلاب فاضل می‌تواند در بخش زیادی به نظام آموزشی کمک کند.

آیت الله مکارم شیرازی آشنایی دانش آموزان با احکام و معارف دین را از عواملی عنوان کرد که می‌تواند آن‌ها را از بسیاری از انحراف‌ها نجات دهد.

وی یادآور شد: تلاش کنید برنامه‌های معارفی و دینی را در قالب اردو‌ها و مسابقات فرهنگی و ورزشی به دانش آموزان عرضه کنید.

انتهای پیام/ش

دیدار بطحایی با آیت الله مکارم شیرازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار